حریرچی: یک میلیون و 300 هزار نفر تا پایان سال واکسینه می‌شوند


حریرچی: یک میلیون و 300 هزار نفر تا پایان سال واکسینه می‌شوند

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سال حدود یک میلیون و 300 هزار نفر هستند، واکسینه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه اختتامیه رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ درباره واکسن ایران و کوبا اظهار کرد: واکسن مشترک ایران و کوبا جلوتر از بقیه واکسن‌ها به نتیجه خواهد رسید و جلوتر از همه واکسن‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ممکن است قبل از اردیبهشت وارد فاز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تمام واکسن‌هایی که در کشور تولید می‌شود یا وارد می‌شود مطابق دستورالعمل از پیش تعیین شده ستاد ملی مبارزه با کرونا برای گروه‌های هدف توزیع خواهد شد، اضافه کرد: هیچ گونه تبعیض و تقدم و تأخر برای توزیع واکسن کووید ۱۹ وجود نخواهد داشت و بر اساس معیارهای علمی و عادلانه واکسیناسیون اجرا می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه تا پایان سال گروه اول حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه خواهند شد، گفت: بخش قابل توجه از گروه ۲ ممکن است تا پیش از انتخابات واکسینه شوند؛ ولی اکثر کشورهای دنیا تا آخر سال میلادی موفق به واکسیناسیون کامل نخواهند شد.

وی یادآورشد: بنابراین تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال آینده نمی‌توانیم واکسیناسیون صددرصدی را متصور باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟