مغز جوان گلستانی در هوشیاری کامل جراحی شد


مغز جوان گلستانی در هوشیاری کامل جراحی شد

گرگان - ایرنا - نخستین عمل ‏جراحی مغز در حالت بیداری در گلستان توسط ‏دکتر روزبه شمس امیری بر روی فرد جوان دارای تشنج در بیمارستان پنج آذر گرگان انجام شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیمار فرد جوانی بود که به دلیل تشنج و ضعف در اندام‌های سمت چپ به پزشک مراجعه کرد که در آزمایشات وجود یک تومور مغزی در مجاورت کورتکس حرکتی سمت راست نمایان شد.

پزشک معالج این بیمار گفت: جراحی به روش‌های معمول با احتمال بالای آسیب عصبی و فلج اندام سمت چپ همراه می‌شد که در ارزیابی توسط کمیسیون گروه جراحی اعصاب و همفکری با همکار متخصص بیهوشی بهترین روش برای بیمار انجام جراحی در حالت بیداری انتخاب شد.

دکتر روزبه شمس‌امیری اظهار داشت: در این روش ابتدا محل دقیق باز کردن جمجمه با استفاده از سیستم پیشرفته ناوبری عصبی مشخص و پس از باز کردن جمجمه و پرده محافظ آن بیمار کاملا بیدار شده و با استفاده از ارتباط مستقیم کلامی و حرکتی تخلیه تومور انجام شد.

وی بیان کرد: در زمان تخلیه تومور مطمئن بودم که به نواحی حساس مغز آسیب نمی‌رسد اما هنگام عمل به گفت و گو با بیمار پرداختم تا سلامت وی مطمئن شوم.

شمس‌امیری یادآور شد: بیمار دوره نقاهت را سپری کرده و ۲ روز پس از جراحی از بیمارستان مرخص شد.

جراحی مغز در حالت بیداری که با نام کرانیوتومی در بیداری هم شناخته می‌شود، نوعی روش جراحی مغز است که در حالت بیداری و آگاهی بیمار انجام می‌گردد.

جراحی مغز در بیداری برای درمان برخی عوارض مغز (نورولوژیک)، شامل بعضی از تومورهای مغزی یا تشنج های صرعی، استفاده می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی