استاندار کرمانشاه: شهرها برای پیک چهارم کرونا آماده شوند


استاندار کرمانشاه: شهرها برای پیک چهارم کرونا آماده شوند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه پیک چهارم کرونا در پیش است، گفت: شهرداری‌های استان زمینه لازم برای مقابله با این پیک و جلوگیری از شیوع این بیماری را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در نشست با شهرداران استان در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: شهرداران باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرها به صورت ویژه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکنون توسط مردم استان زیر ۵۰ درصد است، گفت: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه شهرها به بالای ۸۵ درصد برسد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نظارت دقیقی بر رعایت سیستم حمل و نقل عمومی شهر داشته باشند، تصریح کرد: امسال برپایی المان‌هایی که منجر به تجمع مردم در ایام نوروز شود، ممنوع است.

سختگیری با دستفروشان کم شود

بازوند با تاکید بر اینکه باید از تجمع‌های بی‌مورد در پارک‌ها جلوگیری شود، گفت: باید در کنار حفظ سلامت مردم معیشت آنها نیز حفظ شود از این رو شهرداران باید سخت‌گیری کمتری با دستفروشان داشته باشند.

وی با اشاره به تصویب محدودیت‌های ۲۴ گانه کرونا در سطح استان افزود: در این محدودیت فعالیت هیچ شغلی تعطیل نشده، اما باید پروتکل‌های ابلاغی به شکل جدی رعایت شوند.

مراسم فاتحه ممنوع

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش برگزاری مراسم عزا را یکی از عوامل شیوع بیماری دانست و اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های ختم پر جمعیت به هیچ عنوان پسندیده نیست از این رو شهرداران باید مانع برگزاری این مراسم‌ها به ویژه در سطح آرامستان‌ها شوند.

بازوند گفت: برگزاری مراسم‌های فاتحه می‌تواند منجر به ابتلا به کرونا و مرگ تعدادی از شهروندان شود از این رو هیچ سهل انگاری در این زمینه پذیرفته شده نخواهد بود.

کرونا انگلیسی در راه کرمانشاه

وی با اشاره به شناسایی ویروس کرونای انگلیسی در استان خوزستان، گفت: اگر خدای نکرده این ویروس به استان ایلام برسد، شک نکنید به سرعت به کرمانشاه وارد می شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید پیش بینی های لازم برای رویارویی با این بیماری انجام شود، اظهار داشت: تاکنون سه پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم و اکنون در آستانه پیک چهارم این بیماری هستیم.

بازوند با بیان اینکه کرونای انگلیسی می تواند بسیار مشکل ساز باشد، گفت: این نوع ویروس همه گیری فراوانی دارد و هیچ فردی را در امان نمی گذارد.

وی به موضوع واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون همگانی زمان بر است و تا زمانی که جامعه به سطح ایمنی قابل قبولی در بحث واکسیناسیون برسد باید پروتکل ها با جدیت تمام رعایت شوند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات مالی شهرداری ها اشاره کرد و گفت: برای کمک به شهرداری ها در این شرایط از طریق وزارت کشور پیگیر هستیم تا اعتبارات لازم برای پرداختی پرسنل را تامین کنیم.

کرمانشاه یک روز دیگر بدون فوتی کرونا را سپری کرد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در شبانه روز گذشته موردی از فوت در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان ثبت نشده است، گفت: آمارجانباختگان ناشی از کرونا همان هزار و ۴۷۷ نفر ۲۴ ساعت گذشته است.

مهدی محمدی از بستری‌ شدن ۴۷ نفر در شبانه‌روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: در این مدت ۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در شبانه روز گذشته هشت بیماری بستری و ۳۴ بیمار سرپایی جدید مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان شناسایی شدند.

محمدی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...