طرح غربالگری 9 هزار سالمند در رضوانشهر اجرایی شد


طرح غربالگری 9 هزار سالمند در رضوانشهر اجرایی شد

رشت - ایرنا - فرماندار رضوانشهر گفت: در راستای اجرای چهارمین مرحله طرح شهید قاسم سلیمانی غربالگری 9 هزار نفر از سالمندان این شهرستان برای مقابله با کرونا آغاز شد.

محمود قاسمی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان افزود : در رضوانشهر و پره سر ۹ هزار سالمند داریم که برای بیماریابی این جمعیت تاکنون حدود ۵۰ درصد بصورت تلفنی غربالگری شده اند و از این میزان ۱۰ مورد مشکوک به کرونا و تست ۵ مورد مثبت بوده که ۳ نفر آنها به مراکز منتخب بهداشتی اعزام شدند.

وی با اشاره به یک سالگی کرونا گفت: یک سال از همه گیری این ویروس می گذرد و مردم رنج و مشقت زیادی متحمل شدند و کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این ویروس بودند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی شهرستان از نظر شیوع کرونا عنوان کرد : رضوانشهر هم اکنون در وضعیت زرد ناپایدار قرار دارد و هر گونه سهل انگاری و کوتاهی در این زمینه ما را با مشکل مواجه می کند و شاهد تغییر در این وضعیت خواهیم بود.

فرماندار رضوانشهر با قدردانی از رسانه ها گفت: بیان خطرات ویروس کرونا و اعلام آن از طریق رسانه ها به مردم بسیار حائز اهمیت است که در این راستا رسانه در همکاری با ستاد کرونا عملکرد خوبی داشتند.

قاسمی همچنین گفت : در تعطیلات نوروز پیش رو تحت هیچ شرایطی اجازه برپایی چادر به مسافران در پارک ها و تفرج گاه های این شهرستان داده نخواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر هم در این نشست با ارائه جدید ترین آمار از شیوع کرونا در این شهرستان گفت: هم اکنون آمار مبتلایان بستری در رضوانشهر بین صفر و یک متغیر است و طی ماه گذشته حدود ۹۰۰ مورد نمونه گیری انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲ بیمار مشکوک به کرونا در قرنطینه ۱۴ روزه خانگی هستند، گفت: این روزها روند افزایشی مراجعات بیماران سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی موجب نگرانی ما شده است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا