امام جمعه آستارا: اداره‌ها یکشنبه‌های علوی را ترویج کنند


امام جمعه آستارا: اداره‌ها  یکشنبه‌های علوی  را ترویج کنند

آستارا - ایرنا - امام جمعه آستارا از مسئولان اداره‌ها خواست، با معرفی شخصیت مولا علی (ع) و تبیین احادیث، نهج‌البلاغه و سخنان آن امام همام در روزهای یکشنبه، این روز از هفته را به ترویج فرهنگ علوی در جامعه اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز یکشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی در دفتر امام جمعه آستارا گفت: اجرای همه برنامه های مذهبی منوط به مجوز ستاد مقابله با کروناست و روابط عمومی های اداره ها می توانند در روزهای یکشنبه، حداقل به نصب سخنان گهربار یا حدیثی از امام علی (ع) در تابلو اعلانات اداره، یکشنبه های علوی را گرامی بدارند.

وی ترویج فرهنگ و محبت علوی در جامعه را مانع بروز ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی دانست و برنامه ریزی مناسب برای اجرای آئین های ولادت حضرت علی (ع)، مبعث رسول اکرم (ص) و میلاد حضرت ولی عصر (عج) را خواستار شد.

وی از اداره ها و نهادها خواست در اعیاد مذهبی اسفند و فروردین ماه نسبت به فضاسازی و آذین معابر عمومی و سر در اداره ها اقدام کنند و دانشگاه ها، مدارس و تشکل های دانش آموزی برای تبیین شخصیت حضرت علی (ع) طرح های علمی و فرهنگی ارائه کنند.

امام جمعه آستارا با در نظر گرفتن وضعیت زرد این شهرستان از نظر کرونا، برنامه ریزی برای برگزاری جشن ولادت خضرت علی (ع) و روز پدر با محوریت تجلیل از پدران شهدا را خواستار شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این جلسه به وجود ۱۲ مناسبت مهم در اسفند و فروردین اشاره کرد و میلاد علی (ع)، عید مبعث، عید نیمه شعبان، روز جمهوری اسلامی و روز بزرگداشت پروین اعتصامی را از مناسبت های مهم برشمرد.

حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی با اعلام لغو آئین اعتکاف به دلیل خطر شیوع کرونا، گفت: برنامه های مصوب با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور اندک افراد، بعد از نماز مغرب و عشا در تعدادی از مساجد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به نقش مهم خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در انعکاس جشن های ماه رجب و نیمه شعبان، برگزاری شب های شعر و مولودی خوانی در اعیاد پیش رو را خواستار شد.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و باعث محدودیت در اجتماعات و برنامه های مردمی شده است و اغلب آئین ها در فضای مجازی برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۰۰ مسجد و هیات مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟