صفر تا صد انتخاب تختخواب


صفر تا صد انتخاب تختخواب

خواب بخش مهمی از شبانه روز هرکس را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام اثاث چین، خواب خوب و مناسب، و البته کافی نکته‌ی بسیار مهمی است که می‌تواند سلامت فرد را تضمین نماید. چنانچه تختی که روی آن می‌خوابید از استانداردهای مناسب خواب بهره‌مند نباشد، خواب نامناسب شما، باعث بیمار شدن و به خطر افتادن سلامتی‌اتان می‌شود.

اما امروزه، در انتخاب تختخواب و سرویس‌خواب، غیر از سلامتی، طراحی و چیدمان منزل نیز مد نظر قرار می‌گیرد. سرویس‌خواب و به تبع آن تختخواب به گونه‌ای انتخاب می‌شود که گویی بخشی از طراحی اتاق خواب است و اصلا یک انتخاب مناسب، رتبه‌ی زیبایی اتاق را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما، آیا می دانید در انتخاب سرویس‌خواب و تختخواب باید چه نکاتی را مدنظر قرار داد؟ اصلا می‌دانید چند نوع تخت‌خواب در بازار موجود است؟ با ما همراه باشید.

برای شروع انواع سرویس‌خواب را بشناسید

سرویس‌خواب‌ها بر اساس جنسشان دسته بندی می‌شوند که سرویس خواب چوبی یکی از پرطرفدار ترین انواع این سرویس‌هاست. سرویس‌خواب‌چوبی خود به دو بخش عمده تقسیم می‌شوند:

. سرویس‌خواب اسپرت

. سرویس‌خواب سلطنتی

سرویس‌خواب اسپرت

این سرویس ها چون طراحی ساده‌ای دارند، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این سرویس‌ها عمدتا از جنس چوب ساخته می‌شوند. اما سرویس‌هایی از جنس ام‌دی‌اف نیز در بازار یافت می‌شوند.

طراحی ساده و دوری از طراحی‌های شلوغ، از گزینه‌های اصلی این سرویسها است.

سرویس خواب سلطنتی

ویژگی اصلی این سرویس‌خواب‌ها این است که هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه می‌توانید بقیه‌ی اتاق را با این سرویس‌خواب‌ها هماهنگ کنید. سرویس خواب‌های سلطنتی خود از چهار مدل تشکیل می‌شوند که به اختصار به‌ آن‌ها می‌پردازیم:

· سرویس خواب قهوه‌ای تیره: این سرویس‌خواب‌ها را به افرادی توصیه می‌کنیم که اتاق خواب‌های بزرگ دارند. زیرا رنگ تیره این سرویس‌خواب ها اتاق را کوچک‌تر از چیزی که هست، نشان می‌دهند. از دلایل دیگر انتخاب سرویس‌خواب سلطنتی تیره برای اتاق‌های بزرگ این است که لوازم جانبی تخت خواب در این سرویس‌ها بزرگتر از بقیه سرویس‌خواب‌ها تهیه می‌شوند.

· سرویس‌خواب سلطنتی طرح مدل چوب: رنگ قهوه‌ای چوب در بیشتر مواقع مورد پسند شاهان و خانواده‌ی دربار بوده است. به همین دلیل این سرویس خواب‌ها برای کسانی توصیه می‌شود که اهل تجملات هستند و سلیقه‌ای شاهانه دارند.

· سرویس‌خواب سلطنتی سفید: سرویس‌خواب‌های سفید رنگ جایی بین سنت و مدرنیته ایستاده‌اند. آنها شکوه و ابهت سرویس‌خواب‌های سلطنتی را با سفیدی رنگ سرویس‌خواب‌های اسپرت ترکیب کرده‌اند و دنیایی از زیبایی را خلق نموده‌اند.

· سرویس‌خواب سلطنتی چرمی: ترکیب رنگ قهوه‌ای سوخته با چرم در برخی از قسمت‌ها، خارق‌العاده به نظر می‌رسد. از ویژگی‌های دیگر این سرویس‌خواب‌ حکاکی اندکی است که هم آن‌ها را در زمره‌ی تخت‌خواب‌ سلطنتی قرار می‌دهد هم چشم نواز است. نکته‌ای که باید در خرید تخت‌ خواب‌ سلطنتی مد نظر قرار ‌دهید این است که بهتر است بقیه لوازم اتاق به رنگ روشن باشد.

سرویس خواب مدرن؛ سرویس خواب کلاسیک

سرویس‌خواب‌های مدرن، که در مقابل سرویس خواب‌های کلاسیک دسته بندی می‌شوند، در کنار دیگر لوازم مدرنی که برای اتاقتان انتخاب می‌کنید، نه تنها زیبا هستند بلکه نشان از سلیقه‌ی به‌روز شما دارند.

صفر تا صد انتخاب تختخواب

از خصوصیات اصلی این سرویس‌خواب‌ها جنس استیل، براق بودن، بدون کنده‌کاری و حکاکی نقوش، رنگهای شفاف و استفاده از خطوط صاف در طراحی آن محسوب می‌شود.

اگر از سرویس‌خواب مدرن تیره استفاده می‌کنید تلاش کنید پرده و فرش روشن انتخاب کنید، اما اگر زمینه‌ی تخت‌خوابتان روشن است پرده و فرش های گلدار، جلوه‌ای بی نظیر به اتاق خوابتان می‌دهد.

سرویس خواب عروس

همانطور که از نام این سرویس‌ها برمی‌آید، این سرویس‌ها مناسب زوج‌های جوانی است که مشغول خرید لوازم منزل هستند. زمینه‌ی این سرویس‌ها اغلب سفید و یا به رنگ روشن است. اما در همه‌ی سبکهای چوبی، اسپرت، مدرن و کلاسیک در بازار موجودند.

نکات مهم در خرید تخت‌خواب

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب تخت‌خواب این است که کاملا استاندارد بوده و برای شما مناسب باشد. اگر تختی که انتخاب می‌کنید استاندارد نبوده و از نظر فیزیکی برای شما مناسب نباشد، بعد از مدتی نه تنها خواب نامناسبی خواهید داشت بلکه عارضه‌های گردن‌درد و سردرد را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

صفر تا صد انتخاب تختخواب

چون تخت‌خواب‌های موجود در بازار در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند، در نتیجه برای انتخاب حتما باید به ابعاد اتاقی که قرار است در آن قرار بگیرند نیز دقت فرمایید. اندازه های ۱۶۰ سانتیمتر در ۲۰۰ یا ۱۸۰ در ۲۰۰ ، اندازه‌های استاندارد موجود در بازار است.

نکته‌ی دیگری که در انتخاب تخت‌خواب باید مد نظر قرار دهید، ارتفاع تخت است. فراموش نکنید که شما پس از انتخاب تختخواب باید تشک مناسبی هم برای آن انتخاب کنید و چون ارتفاع تشک هم باید مدنظر قرار دهید، ممکن است ارتفاع تخت بسیار بالا یا در نهایت بسیار پایین باشد.

۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر مناسب‌ترین ارتفاع برای تختخواب محسوب می‌شود. ارتفاع کمتر یا بیشتر از این در طی زمان می‌تواند آسیب‌های جدی به کمرتان وارد نماید.

توجه داشته باشید، فصل تابستان بهترین زمان برای انتخاب و خرید سرویس‌های چوبی منزل است. در فصول دیگر، مخصوصا زمستان که به خریدهای پایان سال منتهی می‌شود، این امکان وجود دارد که سرویس چوبی که تهیه می‌کنید جنس مرغوبی نداشته باشد.

سخن پایانی

سرویس خواب، بخش اعظم و مهم اتاق خواب شما را تشکیل می‌دهد که تاثیر بسزایی در زیبایی اتاق شما خواهد داشت. شما با انتخاب سرویس‌خواب مناسب، که با فرش، پرده و دیگر لوازم اتاقتان آن‌ها را هماهنگ کرده‌اید، می‌توانید حسن انتخاب و سلیقه‌ی خود را به گوش همگان برسانید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند