60 ورزشکار به اردوی انتخابی تیم ملی اسکیت هاکی دعوت می‌شوند


60 ورزشکار به اردوی انتخابی تیم ملی اسکیت هاکی دعوت می‌شوند

تبریز - ایرنا - مربی تیم ملی اسکیت هاکی ایران گفت: اسفند ماه امسال 60 ورزشکار به اردوی اول انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشور دعوت می‌شوند.

ارسلان علیجانی منفرد، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این افراد شامل نفرات تیم ملی قبلی و ورزشکاران جدید خواهند بود، افزود: پس از برگزاری ادواری اردوی انتخابی تیم ملی، ۱۶ ورزشکار برای شرکت در مسابقات آسیایی اسکیت هاکی چین که در مهر سال ۱۴۰۰ برگزار می شود، انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: اولین اردوی تیم ملی فروردین اواسط فروردین در مجموعه تفریحی ورزشی «سایمان» در تبریز برگزار می شود و تلاش می شود اواخر اردیبهشت نیز یک مسابقه چند جانبه اسکیت هاکی با عنوان کاپ آذربایجان با حضور سه تیم خارجی ترکیه، مقدونیه و آذربایجان و تیم ملی بزرگسالان A و B در این مجموعه ورزشی برگزار شود.

مربی تیم ملی اسکیت هاکی ایران با بیان اینکه هم اکنون تیم ملی اسکیت هاکی بزرگسالان کشور در رتبه بندی جهانی در رده ۱۴ و در رتبه بندی آسیا در رتبه نخست قرار دارد، گفت: تلاش می شود در کنار حفظ رده اولی این تیم در سطح آسیا، در سطح بین المللی نیز در بین هشت تیم برتر جهان قرار گیرد.

علیجانی، با اشاره به اینکه تیم ملی اسکیت هاکی کشورمان سال گذشته مقام اول آسیا را کسب کرده است، ادامه داد: پنج نفر از بزرگسالان و چهار نفر از جوانان تیم سایمان به ترتیب در تیم های ملی بزرگسالان و جوانان کشورمان حضور داشتند.

وی اصلی ترین رقبای تیم ملی اسکیت هاکی بزرگسالان در آسیا را تیم های چین تایپه و ژاپن عنوان و یادآوری کرد: تلاش می شود مسابقات کاپ آذربایجان نیز مانند مسابقات تور دوچرخه سواری آذربایجان هر سال به صورت ادواری در تبریز برگزار شود.

مدیر مجموعه تفریحی ورزشی سایمان تبریز با اشاره به اینکه سالن اسکیت این مجموعه در سطح خاورمیانه منحصر به فرد است، گفت: اگر قرار باشد در سطح خاورمیانه مسابقات اسکیت هاکی برگزار شود در این سالن انجام می شود و این زمین قابلیت تبدیل به زمین یخ برای انجام مسابقات اسکیت روی یخ را دارد.

علیجانی منفرد، با بیان اینکه ۱۴ سال به عنوان بازیکن و کاپیتان عضو تیم ملی اسکیت هاکی بوده است، افزود: در سال ۲۰۱۷ در سمت مربی این تیم مقام چهارم آسیا را کسب کردیم.

وی بزرگترین مشکل ورزشکاران اسکیت هاکی را قیمت بالای لوازم و وسایل این رشته ورزشی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده وسایل این رشته ورزشی خارجی است با افزایش نرخ ارز قیمت آن ها افزایش یافته و قیمت یک چوب هاکی حرفه ای به حدود هفت تا هشت میلیون تومان رسیده است که عمر مفید آن نیز حدود چهار تا پنج ماه بوده و احتمال شکستن آن حتی در اولین بازی نیز وجود دارد.

مربی تیم ملی اسکیت هاکی ایران گفت: این رشته ورزشی مانند فوتبال پرطرفدار نبوده و به همین علت نیز در جذب اسپانسر با مشکل مواجه هستیم ولی برخی علاقمندان از تیم ملی اسکیت هاکی برای برگزاری مسابقات و اعزام به خارج حمایت می کنند.

علیجانی منفرد، نبود زمین استاندارد در سایر شهرهای کشور را از دیگر مشکلات ورزشکاران اسکیت هاکی اعلام کرد و از بخش خصوصی خواست در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...