بوعلی: بسیج رسانه تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای را احصاء کند


بوعلی: بسیج رسانه تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای را احصاء کند

طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه فجر، ضمن تکریم مسئول سابق سازمان بسیج رسانه استان فارس، مسئول جدید این سازمان، معرفی شد.

فرمانده سپاه فجر فارس سوم اسفندماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج رسانه این استان، قدرت رسانه‌ای را یک واقعیت امروز جهان دانست و با بیان اینکه آنچه در دنیا به عنوان رسانه شناخته می‌شود در خدمت کفر و استکبار است، گفت: این رسانه‌ها به شدت فعالند و هر چپاول و قتل و غارتی را به‌عنوان حسنه جلوه می‌دهند و خودشان را کسانی معرفی می‌کنند که به دنبال نجات بشریت و برقراری دموکراسی و عدالت هستند و در این زمینه به‌صورت گسترده تبلیغ و تبیین می‌کنند.

سردار سرتیپ یدالله بوعلی با بیان اینکه بسیاری از مردم دنیا فریب تبلیغات دروغین رسانه‌های غرب را می‌خورند و گمان می‌کنند کار آن‌ها در جهت آزادسازی انسان‌هاست، گفت: رسانه‌های جبهه کفر و استکبار به واسطه قدرت رسانه‌ای حق را ناحق و ناحق را حق جلوه می‌دهند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تصریح اینکه رسانه ابعاد مختلفی دارد که آنچه در بسیج رسانه تعریف شده است بخشی از آن است، گفت:‌ رسانه یعنی وسیله‌ای که پیام را به هر شکلی که امکان دارد، منتقل می‌کند و با این تعریف بسیاری از موارد شامل رسانه می‌شود لذا تأکید می‌کنیم که اگر بسیج رسانه با سایر رسانه‌ها هماهنگ نباشد، کارش کامل نمی‌شود و نمی‌تواند مأموریت و رسالت واقعی که بر عهده‌اش قرار دارد، را محقق کند.

وی تأکید بر اینکه اگر امروز مقابل هجمه‌ها و قدرت رسانه‌ای دنیا قرار داریم، راهی جز این نداریم که همه کسانی که می‌توانند هم‌افزا باشند را سازماندهی کنیم تا در این راه قدم بردارند، گفت: هدف رسانه صرفاً جامعه رسانه‌ای موجود نیست. یک بخشی از رسالتی که بر عهده بسیج رسانه است، رسانه‌های موجود است و فراتر از آن استفاده از ظرفیت سایر رسانه‌هاست که هم‌افزا شوند و کاری انجام دهند.

بوعلی همچنین کشف و احصای سایر ظرفیت‌ها که در این رابطه در تمام نقاط استان به‌صورت بالقوه فعالیت می‌کنند را از دیگر مأموریت بسیج رسانه توصیف کرد که بر اساس آن باید اهدافی برای خود تعیین کند.

نقش‌آفرینی رسانه در کل جامعه

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه کار رسانه صرفاً در جامعه هدفی که مشخصاً رسانه باشد، نیست، گفت: رسانه می‌تواند در همه اقشار نقش‌آفرین باشد و حتی می‌تواند برای همه اقشار توانمندسازی انجام دهد تا آن‌ها هم تبدیل به رسانه شوند زیرا هر کاری در هر جایی که انجام می‌شود، نیاز به تبلیغ و معرفی دارد، پس اگر سایر اقشار در این زمینه توانمند نباشند، بخشی از ظرفیت و انرژی‌ ما هدر رفته است.

وی، رسانه را نماینده تمام اقشار معرفی کرد برای اینکه کارشان را تبیین کنند و سپس ادامه داد: اقشار مختلف اگر در این زمینه تخصصی نداشته باشند، در تبلیغ کار خود می‌مانند به‌همین دلیل تشویق می‌کنیم که اقشار مختلف بسیج به مبحث رسانه توجه ویژه‌ای داشته باشند چنانچه در بسیج سازندگی اخیراً چنین اتفاقی افتاد و همه اقشار باید این کار را انجام دهند تا بتوانند کار خود را تبلیغ کنند.

بوعلی، یکی دیگر از رسالت‌های بسیج رسانه را ایجاد ارتباط و تعامل میان رسانه و اقشار مختلف و تمام رده‌های سپاه دانست و گفت: از تمام اهالی رسانه که امروز دعوت ما را پذیرفتند قدردانی می‌کنم و از همه آن‌ها برای اینکه همیشه به برنامه‌های سپاه اهتمام دارند، سپاسگزارم ضمن اینکه از آنان هم توقع دارم که در این عرصه به ما کمک دهند تا این توانمندی در اقشار مختلف سپاه ایجاد شود.

فرمانده سپاه فجر فارس به دیدارش با مدیرکل صدا و سیما استان اشاره کرد و گفت: در این دیدار اعلام کردیم که یکی از رسالت‌های صدا و سیما این است که ظرفیت‌های پراکنده استان را شناسایی کنند و به جای اینکه پول دهند، از برنامه‌ای که بر اساس ظرفیت‌ بومی تولید شده بهره ببرند و باید چنین هم‌افزایی رخ دهد.

با روی باز با رسانه‌ها مواجه شده‌ام

وی با بیان اینکه در این عرصه توقع و مطالبه جدی از رسانه‌های استان داریم، ‌گفت: در موضوع رسانه همواره دیدگاه‌های من روشن است و همیشه با روی باز با رسانه مواجه شدم و سعی کردم در خدمت آن‌ها باشم چون به این کار اعتقاد دارم.

بوعلی همچنین رسانه‌ها را عاملی برای انتشار کارهای خیر در جامعه معرفی و ضمن اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، گفت: هر کسی به نیتی کار خیر انجام می‌دهد اما این رسانه‌ها هستند که می‌توانند با معرفی و تبلیغ یک کار خیر، هزاران کار خیر دیگر را در جامعه رقم بزنند لذا رسانه‌ها تکثیردهندها کارهای خیر در جامعه هستند و با تبلیغ رانه شاید یک کار خیر دیگری تبلیغ و تکثیر شود.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: کسانی که به موضوع کمتر توجه می‌کنند و این را یک کار فانتزی می‌دانند باید مقداری تأمل کرده و عمیق‌تر فکر کنند که این حرف چقدر می‌تواند منصفانه یا ناحق و ظالمانه باشد و این مسئله‌ای است که بایدهمگان به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه آرزوی من این است که رسانه بتواند نقش واقعی خود که در همه ابعاد است را ایفا کند، ابراز امیدواری کرد که در تمام مدت مسئولیتش در سپاه فجر استان فارس پای این کار باشد و کمک کند.

بوعلی با قدردانی از مصطفی اژدری، مسئول پیشین بسیج رسانه استان فارس، هادی رضایی را به عنوان مسئول جدید این سازمان معرفی کرد.

وی همچنین به بحث تودیع و معارفه مسئول امور ایثارگران سپاه فجر اشاره کرد و گفت: عزیزترین دارایی هر انسانی جانش است و شرافت انسان هم به بزرگی روحش است و این لباس یک نشانه است و مقصد مشخص است. عده‌ای از جوانان این کشور در جوانی در عرصه پیکار حاضر شدند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

بوعلی گفت: امروز اگر ادعای شرافت و انسانیت داریم باید توجه داشته باشیم که در مقابل افرادی که جان خود را فدا کرده‌اند یا مادرانی دلسوخته شده‌اند و سالیان سال در غم فراق فرزندان و عزیزان خود زجر کشیدند، مسئول هستیم بنابراین مرکز ایثارگران و کسانی که در ارتباط با شهدا کار می‌کنند و حتی اهالی رسانه باید مراقب باشند که راه شهدا را ادامه دهند و قدردان آن‌ها باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای پدر، مادر یا فرزند را نمی‌گیرد، پس باید قدردانی ایثاری که خانواده‌های ایثارگران برای این نظام کرده‌اند، باشیم، گفت: امروز مرکز ایثارگران سپاه به‌عنوان خط مقدم این کار با خانواده ایثارگران مواجه است لذا باید خود را در مقابل تمام شهدا و جانبازان و ایثارگران مسئول بداند.

بوعلی یادآور شد: بحمد الهی امروز حتی پایگاه‌های مقاومت بسیج هم در حوزه شهدا فعال هستند و یادواره‌های شهدا و آبروی محله به‌صورت ماهیانه یا فصلی برگزار می‌کنند و این نشان می‌دهد که فرهنگ شهادت به‌عنوان یک ارزش در تمام رده‌های سپاه و بسیج حاکم است و همگی از این مبحث استقبال می‌کنند لذا مرکز ایثارگران سپاه هم از این فرصت استفاده کرده و همه را در بحث تکریم خانواده‌های شهدا و ایثاگران شریک کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، با معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف جشنواره استانی ابوذر، از آنان قدردانی شد.

بوعلی: بسیج رسانه تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای را احصاء کند

بوعلی: بسیج رسانه تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای را احصاء کند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا