لالایی صوتی خارجی


لالایی صوتی خارجی

لالایی‌ها، آواز‌های دلنشین و آرامش‌بخشی هستند که همه‌ی ما با آن‌ها آشنا هستیم. اما چرا لالایی‌ها اینقدر محبوب و دوست‌داشتنی هستند؟

برای شنیدن و دریافت لالایی‌های بیشتر اینجا را کلیک کنید

لالایی‌ها، آوازهای دلنشین و آرامش‌بخشی هستند که همه‌ی ما با آن‌ها آشنا هستیم. لالایی‌ها در تمام طول تاریخ و در تمام دنیا وجود داشتند. در تمام فرهنگ‌ها و زبان‌های دنیا می‌توان ردپای این آواهای دلنشین مادرانه را پیدا کرد. بسیاری از لالایی‌های ملل مختلف، با اجراهای باشکوهی به روی صحنه می‌روند و در دل مردم دنیا جا باز می‌کنند. اما چرا لالایی‌ها اینقدر محبوب و دوست‌داشتنی هستند؟ آیا اصلا لالایی خواندن فایده‌ای هم به حال کودکان دارد؟

لالایی صوتی خارجی

لالایی، یک آرامش‌بخش قوی

هر چند ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما لالایی‌ها، حتی روی جنین هم تاثیر گذار است. جنین می‌تواند صداهای مختلف را بشنود، زیرا اندام شنوایی او کم‌کم کامل می‌شوند. شنیدن این صداها، بعد از تولد، به کودک حس آرامش و امنیت می‌دهد. بنابراین خواندن لالایی، پخش موسیقی خوب و حرف زدن با جنین، یکی از بهترین راه‌های ساختن ارتباط عاطفی عمیق با کودک است. اگر کودک قبل از تولد صدای مادرش را شنیده باشد، بعد از تولد هم با شنیدن صدای او دوباره آرامشش را باز می‌یابد.

کودکان بزرگ‌تر چطور؟

خب، حرف زدن یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت‌های کلامی نوزادان است. اگر با نوزادان صحبت کنید، به رشد هوش عاطفی آن‌ها کمک کردید اما تاثیر کلام ریتمیک، می‌تواند معجزه آفرین باشد! تابه‌حال دقت کردید که چرا برنامه‌های کودکان بیشتر با شعر همراهند؟ چون کودکان به کلمات ریتمیک جذب می‌شوند و از آن لذت می‌برند. لالایی‌ها، به خصوص آن‌هایی که با چاشنی عشق مادرانه خوانده می‌شوند، می‌تواند حال کودک را دگرگون کند، به خواب او آرامش بدهد و ضربان قلبش را تنظیم کند.

مزایای خواندن لالایی برای کودکان

تحقیقات نشان می‌دهد که موسیقی و کلمات آرام و منظم، مانند لالایی، امواج دلتای مغز را تحریک کرده و موجب آرامش نوزادان می‌شود و آنها با شنیدن لالایی‌ها راحت‌تر می‌خوابند.
جز اثر آرامش بخشی، خواندن لالایی برای کودکان مزایای دیگری نیز دار، که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

رشد مهارت‌های زبانی

خواندن لالایی برای نوزادان، نوعی آموزش زبان و گفتار است. نوزاد واژگانی متفاوت با واژگان مورد استفاده در گفتار روزمره می‌شنود، که موجب غنی شدن دایره واژگانش می‌شود.

لالایی صوتی خارجی

آموزش ریتم و ملودی

خواندن لالایی برای نوزادان، معرفی ریتم و ملودی برای آنان است. نوزادان بدلیل شنیدن صدا‌های بدن مادر در دوران جنینی، آمادگی زیادی برای پذیرش ریتم و ملودی دارند. نوزادان ریتم را به خاطر می‌سپارند و آن را به یاد می‌آورند و حتی بدن خود را متناسب با ریتم به حرکت در می‌آورند.

ایجاد پیوندی قوی بین مادر و کودک

پیوندی که با خواندن لالایی برای کودکان ایجاد می‌شود، بسیار مستحکم و مانا است. هنگام لالایی خواندن، به نوزاد نگاه کنید، او را لمس کنید، کمی تکانش بدهید و از این ارتباط زیبا و دوست داشتنی با نوزادتان لذت ببرید.

ارضای نیاز توجه در کودک

خواندن لالایی برای کودکان موجب می‌شود که آنها احساس کنند که مورد توجه خاص شما قرار دارند. این احساس توجه و امنیت روانی، در رشد همه جانبه کودک تاثیر بسیار دارد.

لالایی صوتی خارجی

بند آمدن گریه نوزاد کولیکی

پژوهش‌ها نشان داده است که نوزادانی که از کولیک رنج می‌برند و در اثر درد گریه می‌کنند، با شنیدن صدای لالایی آرام می‌شوند و کمتر گریه می‌کنند.

بهترین راه حل برای خواب کودک

پس از یک روز طولانی، وقتی پدر و مادر خسته‌تر از آن هستند که برای کودک کتاب بخوانند، خواندن لالایی برای کودکان موجب آرامش و به خواب رفتن سریعتر آنان می‌شود. پس بهتر است متن لالایی را برای نوزاد تغییر داد، به گونه‌ای که اسمش در لالایی تکرار شود و در لالایی به فعالیت‌های روزانه او یا خانواده‌اش اشاره شود.

کاهش استرس مادر

دکتر دنی پالمر ولف، مسوول پروژه تحقیقاتی اثرات لالایی برای کودکان می‌گوید: اگرچه خواندن لالایی برای کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما برای مادران نیز آرامش بخش است.
مادرانی که تحت فشار‌های عصبی و استرس زیاد قرار دارند، یا مادرانی که نوزادانشان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد، با خواندن لالایی آرام می‌شوند و از سطح استرس‌شان کاسته می‌شود.

لالایی صوتی خارجی

توصیه ای برای والدین

پس از هر فرصتی برای صحبت کردن، شعر و لالایی خواندن برای کوچولوها استفاده کنید. از زمان تعویض پوشک و حمام کردن گرفته تا زمان خواب بچه‌ها!
همه پدر و مادرها دوست دارند برای نوزادشان لالایی بخوانند، اما شاید بعضی از آن ها نتوانند این کار را انجام دهند. در این صورت می توانند لالایی هایی را از دیگران یاد بگیرند، یا اینکه حتی لالایی هایی را برای فرزندشان دانلود کنند. پخش آهنگ‌های لالایی یکی از بهترین روش‌ها برای آرام کردن و خواباندن بچه‌هاست. نی‌نی‌بان در این بخش بهترین لالایی‌های خارجی را برای فرزندان شما گردآوری کرده است. همراه فرزند دبندتان گوش کنید و لذت ببرید.

برای شنیدن و دریافت لالایی‌های بیشتر اینجا را کلیک کنید

نام لالایی

لینک دانلود

لالایی ایرانی (دریا دادور)
لالایی صوتی خارجی
لالایی چینی لالایی صوتی خارجی
لالایی نیوزلندی لالایی صوتی خارجی
لالایی کره‌ای لالایی صوتی خارجی
لالایی لبنانی لالایی صوتی خارجی
لالایی روسی لالایی صوتی خارجی
لالایی ایتالیایی لالایی صوتی خارجی
لالایی آلمانی لالایی صوتی خارجی
لالایی عبری (پری زنگنه) لالایی صوتی خارجی
لالایی هندی لالایی صوتی خارجی
لالایی عربی لالایی صوتی خارجی
لالایی یونانی لالایی صوتی خارجی
لالایی انگلیسی لالایی صوتی خارجی
لالایی اسپانیایی لالایی صوتی خارجی
لالایی فرانسوی لالایی صوتی خارجی
لالایی افغانستانی لالایی صوتی خارجی
لالایی ترکیه ای (خرم سلطان) لالایی صوتی خارجی
لالایی آمریکایی لالایی صوتی خارجی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی