سبد اول محصولات زندگی تبیان می تواند زمینه بهره گیری از خلاقیت ها و نوآوری های جوانان را فراهم کند


سبد اول محصولات زندگی تبیان می تواند زمینه بهره گیری از خلاقیت ها و نوآوری های جوانان را فراهم کند

ستاری با تاکید بر اینکه ما دارای کشوری با فرهنگ غنی هستیم، گفت: لازم است با بهره گیری از نوآوری ها و خلاقیت های جوانان ضمن اینکه کسب و کار مناسب برای آنها ایجاد می کنیم، زمینه گسترش فرهنگ کشورمان را هم فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیین رونمایی از سبد اول محصولات زندگی تبیان با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و حجت الاسلام قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور ظهر امروز سوم اسفند در مجموعه تبیان برگزار شد.

در این آیین رونمایی، سورنا ستاری گفت: ما امروز در کشور هزینه های بسیاری در حوزه آموزش انجام داده ایم که می توان گفت کمتر کشوری این همه آموزش برای مخاطبانش داشته است اما مردم تاثیر این آموزش ها نمی بینند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: ما در حوزه تعداد مقالات ما جزو 19 کشور برتر دنیا هستیم و در حوزه مهندسی جزو 10 کشور دنیا هستیم که این نشان از اهتمام به موضوع علم و فناوری در کشور ماست.

وی ادامه داد: مردم کشور ما دارای فرهنگ غنی هستند اما لازم است روش هایی پیدا کنیم که در زندگی روزمره در تجهیزات، اسباب بازی ها و بازی های کامپیوتری این فرهنگ غنی دیده شود.

وی افزود: دیده شدن فرهنگ کشورمان تنها با توسعه و توجه به زیرساخت ها محقق می شود زیرا ما جوانان نوآور بسیاری داریم که لازم است از خلاقیت ها و توانمندی های آنها استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه کشور ما دارای سایت های بسیاری است و باید بگوییم که بسیاری از این سایت ها جزو 10 سایت پر بازدید دنیا است، گفت: این سایت ها که دارای مخاطبان بسیاری در دنیا هستند، قدرت کشور محسوب می شود و نشان از نفوذ فرهنگی ما در دنیاست.

ستاری اضافه کرد: لازم است ما در حوزه فیلم و انیمیشن با بهره گیری از پلتفرم ها نیز توسعه یابیم زیرا ما در حوزه علوم انسانی جوانان با استعدادی داریم که اگر همه آنها را در حوزه های مختلف درگیر کنیم، می توانیم حرفی برای گفتن در نوآوری داشته باشند.

وی بر لزوم محقق کردن زیرساخت های توسعه فرهنگی در محورهای یاد شده تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه فرهنگی در مجموعه تبیان سازمان تبلیغات اسلامی اتفاقات خوبی افتاده است که ارزشمند است اما لازم است ما در حوزه اقتصادی بتوانیم زمینه کسب و کار برای جوانان در این فضای فرهنگی را فراهم کنیم و از آنها حمایت داشته باشیم تا کارشان پیش رود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد: اگر از نوآوری ها و خلاقیت های جوانان استفاده کنیم ضمن اینکه می توانند کسب و کار مناسب و اشتغال ایجاد کنند، زمینه گسترش فرهنگ کشورمان را نیز فراهم کرده ایم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید