هدف ادعای تاثیر مشروبات الکلی بر پیشگیری از کرونا اغفال جوانان است


هدف ادعای تاثیر مشروبات الکلی بر پیشگیری از کرونا اغفال جوانان است

اردبیل-ایرنا- مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: هدف ادعای مطرح شده مبنی بر تاثیر مشروبات الکلی در پیشگیری از کرونا اغفال جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سیمزاری یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برای کاهش و پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی در استان بیان کرد: در ایام کرونایی با تبلیغات سوء مبنی بر تاثیر پیشگیرانه آن از کرونا، میزان مصرف مشروبات الکلی در جامعه افزایش یافته و در این خصوص افرادی نیز به کام مرگ فرو رفته‌اند.

وی ادامه داد: مشروبات نه تنها پیشگیرانه نیست، بلکه باعث بروز عوارض جسمی، روحی و اجتماعی ، فرهنگی نیز در جامعه می‌شود.

او اضافه کرد: افزایش مصرف مشروبات الکلی در استان در شان استان دارالارشاد نبوده و همه دستگاههای فرهنگی و اجرایی مرتبط باید در راستای فرهنگ سازی برای کاهش آن برنامه ریزی کنند.

سیمزاری افزود: در راستای کاهش مصرف مشروبات الکلی در استان اقدامات و برنامه‌های چندانی از سوی مسئولان مرتبط انجام نگرفته و باید به صورت جدی و میدانی در بحث مبارزه با این آسیب اقدام شود.
وی اظهار کرد: نباید به بهانه قبح موضوع از بیان و مبارزه علنی با این معضل اجتماعی باز بمانیم.

سیمزاری بیان کرد: مصرف مشروبات الکلی منشا آسیب‌های دیگر اجتماعی بوده و در دین اسلام نیز حرام است و عالمان اجتماعی و دینی باید محتواهای فرهنگی برای هدایت و ارشاد جوانان تولید کرده و زمینه کاهش گرایش جوانان به این مقوله را فراهم کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تحقیق و پژوهش در رابطه با علل و عوامل مصرف مشروبات الکلی از سوی دانشگاهها و پژوهشگران را ضروری دانست و گفت: برای ورود به بحث مقابله با این آسیب اجتماعی در حوزه دستگاههای مختلف اجرایی و فرهنگی لازم است مطالعات لازم صورت گرفته و اقدامات اجرایی شروع شود.

وی استفاده از ظرفیت رسانه‌های مجازی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در راستای ترویج مصرف این منشا فساد در جامعه دشمنان با تمام توان در فضاهای مجازی ورود کرده اند و دست اندرکاران فرهنگی در جامعه ما باید در مقابله با این تهدیدات به تولید محتواهای تاثیر گذار برای جوانان اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403