تفاوت های مهم نیروهای مسلح ایران با سایر کشورهای دنیا از نظر آیت الله العظمی نوری همدانی


تفاوت های مهم نیروهای مسلح ایران با سایر کشورهای دنیا از نظر آیت الله العظمی نوری همدانی

مرجع تقلید شیعیان گفت: تقویت توان دفاعی و ساخت سلاح‌های مدرن داخلی، دشمن را عصبانی کرده است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند که ستون دین اجتماع مسلمانان است و امام خمینی(رخ) نیز مردم را در به ثمر رسیدن انقلاب دارای نقش مهمی دانستند.

وی با ذکر این مطلب که تقویت و افزایش توان دفاعی کشور اهمیت زیادی دارد، گفت: امروز نیز در صحنه دفاع از کشور و در میدان مبارزه با استکبار قرار داریم

وی افزود: امروز تقویت توان دفاعی و ساخت سلاح‌های مدرن داخلی، دشمن را عصبانی و خشمگین کرده است. دشمنان هنوز قدرت ما را درک نکردند و هنوز کینه ما را در دل دارند و به دشمنی و عداوت می‌پردازند و باید در این شرایط توان دفاعی و نظامی خود را افزایش دهیم.

آیت‌الله نوری وجود معنویت در بین نیروهای مسلح کشور را از ویژگی مهم این نیروها دانست و گفت: این مساله ازجمله تفاوت‌ها با دیگر نیروهای مسلح در جهان به شمار می‌رود چراکه آن‌ها فقط به بعد مادیت توجه دارند.

وی گفت: بسیاری از نیروهای مسلح در دیگر کشورها، سلاح‌های مدرن را تنها عامل پیشرفت خود می‌دانند درحالی‌که نیروهای مسلح ایران اسلامی علاوه برای پیشرفت در تولید سلاح‌های مدرن از اخلاص، توکل به خدا، اعتمادبه‌نفس هم برخوردار هستند.

این مرجع تقلید شیعیان با ذکر این مطلب که آن چیزی که دشمن ما را به ذلت کشانده و به غضب آورده ترس از مرگ است، یادآورشد: این درحالی است که خداوند در دین اسلام، مقام شهادت را قرار داده و ما به دنبال شهادت هستیم و عاشقانه این مقام را دوست داریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور نیازمند رشد و قدرت اقتصادی و نظامی برای افزایش اقتدار ایران اسلامی است و باید در این مسیر تلاش شود گفت: قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی برگرفته از مردم مستضعف است و مسئولان امروز وظیفه دارند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی این مردم را رفع کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر