خسارت ناشی از زلزله سی سخت به 1500واحد مسکونی روستایی در شهرستان بویراحمد


خسارت ناشی از زلزله سی سخت به 1500واحد مسکونی روستایی در شهرستان بویراحمد

فرماندار شهرستان بویراحمد از آسیب 1500 واحد مسکونی روستایی در شهرستان بویراحمد و ترک خوردگی 600 واحد مسکونی در شهر یاسوج طی زلزله 5.6 ریشتری شهر سی‌سخت خبر داد.

شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اولویت خدمات رسانی به مردم عزیزمان در نزدیکی مرکز زلزله و شهر سی‌سخت بود.
وی اظهار کرد: ستاد بحران شهرستان بویراحمد بلافاصله در ساعت ۲۳ روز ۲۹ بهمن ماه ۹۹، در محل فرمانداری تشکیل شد و اولویت این ستاد پس از رصد و پایش در شهرستان بویراحمد و با توجه به اینکه خوشبختانه در شهرستان بویراحمد تلفات جانی نداشتیم و سه مصدوم نیز بصورت سرپایی درمان شدند، کمک رسانی به مردم شهرستان دنا و شهر سی‌سخت بود.
فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: با توجه به استقرار ستاد بحران استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی‌سخت، مواردی که در شهرستان بویراحمد نیاز به پیگیری داشتند، پیگیری شد.
کناری عنوان کرد: ۶۵۰ روستای دارای سکونت در شهرستان بویراحمد وجود دارد که با توجه به وجود خانه‌های قدیمی و کاه گلی در این روستاها، به طور میانگین ۱۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان طی وقوع زلزله دچار آسیب جزئی و کلی شدند.
وی ادامه داد: در این روستاها نیاز به تخریب و بازسازی وجود ندارد اما با وجود نزدیک بودن کانون زلزله به شهرستان بویراحمد برای روستائیان و عشایر مشکل به وجود آمده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به مقاوم سازی خوبی که در شهر یاسوج انجام شده است، در زلزله سال‌های گذشته و زلزله ۲۹ بهمن‌ماه امسال خوشبختانه تخریب نداشتیم اما با توجه به اینکه خانه‌هایی در بافت قدیمی شهر یاسوج قرار دارند، به طور میانگین ۶۰۰ واحد مسکونی در این شهر دچار ترک خوردگی شدید شدند.
کناری بیان کرد: در مجموع ۲۱۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری در شهرستان بویراحمد دچار خسارت شدند.
وی تاکید کرد: شکستگی های اسباب و وسایل منازل بسیار زیادی گزارش شدند که باید کارشناسی شود و کلانتری‌ها، دهیاران و بخشداران با وسواس گزارش‌ها را صورتجلسه کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد