نقش ایران در اکسپوی 2020 دوبی افزایش ارزآوری است


نقش ایران در اکسپوی 2020 دوبی افزایش ارزآوری است

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: در اکسپوی 2020 دوبی بیشتر کشورهای دنیا با حدود 200 کشور حضور خواهند داشت از این رو نقش ایران در این برنامه جهانی بیشترین آورده و ارزآوری است

به گزارش ایرنا، پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی از نهم مهر ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. شعار پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی، ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها است.

هدف راهبردی پاویون جمهوری اسلامی ایران، جذب سرمایه گذاران بین المللی برای بخش اقتصادی ایران است.

اهداف، فرصت‌ها و چشم انداز حضور در این پاویون، بهره برداری از فرصت‌های تجاری ایجاد شده در پاویون با برآورد تقریبی ۲۵ میلیون بازدیدکننده که حدود هشتاد درصد آن‌ها غیر بومی هستند، معرفی پتانسیل‌هایی اقتصادی، تولیدی کشور و برندسازی آن در جهت گسترش مبادلات تجاری است.

جذب سرمایه گذار، جذب گردشگر عام و خاص و بازاریابی برای گردشگری سلامت، بازارسازی برای برندهای برتر کشور، برندسازی برای تولیدات ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی جانبی از برنامه‌های اکسپوی دوبی است.

حسن زمانی یکشنبه شب در نشست فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی افزود: اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی یکی از بزرگترین اکسپوهای جهانی تشکیل شده تاکنون است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: زمانی که ۲۰۰ کشور جهان با ۲۵ میلیون بازدیدکننده در یک منطقه جمع می‌شوند باید هرچه بیشتر برای اقتصاد، صنعت و بازرگانی کشور آورده داشته باشیم تا تاثیر گذاری بیشتری در اقتصاد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با استقبال و برنامه ریزی‌های صورت گرفته دستگاه‌های ذیربط برای حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی اعلام آمادگی کردند از این رو این نمایشگاه یکی از اکسپوهایی است که صنعت ایران و برندهای قوی حرف برای گفتن خواهند داشت.

زمانی اضافه کرد: این اکسپو بدلیل شیوع کرونا یکسال به تعویق افتاد اما سال آینده به صورت حتم با تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اکسپوی دوبی یک فرصت طلایی برای ایران است که اگر بتوانیم از این فرصت ۶ ماهه استفاده کنیم ارزآوری بالایی برای کشور به ویژه اصفهان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران افزود: اصفهان پتانسیل‌های قوی دارد که در طول مدت برگزاری این نمایشگاه باید با برقراری ارتباط‌ها نسبت به توسعه صادرات ایران اقدام کرد.

به گفته وی، ۲۰۱۴ مترمربع از فضای نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی به کشور ایران اختصاص داده شده است که استان اصفهان در طول ۶ ماه برگزاری در یکی از سالن‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

اکسپوی دوبی فرصتی برای معرفی تولیدات است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست گفت: پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی اتفاق مهمی است اما باید از این فرصت و رخداد حداکثر استفاده برده شود.

حسن قاضی عسگر افزود: اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی فرصتی برای معرفی تولیدات، فرهنگ و هنر اصفهان و شکستن بی اعتمادی بین ایران و دبی است.

وی اضافه کرد: باید تمامی محصولات مزیت دار ایران و اصفهان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند همچنین کمیته مستندسازی تشکیل و نسبت به این واقعه مهم تولید محتوا صورت بگیرد.

اهداف گردشگری با برگزاری نمایشگاه تجلی می‌یابد

شهردار اصفهان بیان کرد: اصفهان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد، یکی از راه‌های رسیدن به اهداف گردشگری برگزاری نمایشگاه و حضور حداکثری است.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی ظرفیتی برای حضور حداکثری شرکت کنندگان است، تصریح کرد: طی سه سال گذشته تمام تلاش ما بر این بود تا اصفهان در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و به عنوان محرک توسعه گردشگری نقش خود را ایفا کند.

معرفی برندها در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی نیازمند اقدام تخصصی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی، پنج هزار طرح صنعتی در دست اجرا، هزار و ۳۰۰ مجوز معدنی و ۲۲۰ هزار واحد صنفی وجوددد دارد که از این تعداد ۴۵ هزار واحد صنفی تولیدی هستند.

ایرج موفق گفت: ۱۲ درصد صنعت کشور در استان اصفهان وجود دارد از این رو با توجه به توانمندی‌ها و شرایط منحصر به فرد اصفهان برای حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت امکان ماشین آلات سنگین، ماشین آلات صنعتی حجیم و بلوک سنگ ساختمانی که اصفهان قطب کشور در این زمینه است در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: باید برای معرفی برندها در اکسپوی ۲۰۲۹ دوبی اقدامی تخصصی صورت بگیرد تا برندهای استان نقش پررنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: برای حضور تجار و تولیدکنندگان باید ابزار تشویقی پیش بینی شود تا با شوق بیشتری حضور پیدا کنند زیرا مدت حضور در این نمایشگاه طولانی است.

سال آینده سال سرنوشت ساز برای صنعت نمایشگاهی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان گفت: سال آینده سال سخت و سرنوشت سازی برای صنعت نمایشگاهی ایران است زیرا در سال ۹۹ شرایط خاصی بر صنعت نمایشگاهی حکم فرما شد همچنین شیوع کرونا، تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی قدرت اجرایی فعالان بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه‌ها را کاهش داد.

علی یارمحمدیان بیان کرد: برگزاری اکسپوی دوبی می‌تواند تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایران را از گذرگاه نمایشگاه در مسیر توسعه، پیشرفت و جهانی سازی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اکسپو دوبی برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل تأثیرگذاری بسیار در حوزه‌های تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد این نمایشگاه بین المللی و معتبر رویدادی است که هر پنج سال یکبار در کشوری متفاوت برگزار خواهد شد.

سابقه حضور ایران در رویدادهای جهانی اکسپو به ۱۷۰ سال قبل بازمی‌گردد، زمانی که امیرکبیر معمار کبیر ایران شرایطی را فراهم اورد که پاویون ایران در اکسپو ۱۸۵۱ لندن برپا شود و برای نخستین بار جوامع بین المللی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان آشنا شدند.

پس از آن ایران در رویدادهای اکسپو سال‌های ۱۸۶۷ پاریس و ۱۸۷۳ وین حضور داشت و بار دیگر به عرضه توانمندی‌ها وو پتانسیل‌هایی خود پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس