دانستنی‌های جالب از روانشناسی رنگ نارنجی


ترکیب رنگ زرد و قرمز ترکیبی زیبا و خیره کننده است که مانند رنگ‌های دیگر ویژگی‌هایی دارد.

مردم نارنجی را رنگی شاد و نشاط آور توصیف می‌کنند. نارنجی رنگی قوی و پرانرژی است و بسیار جلب توجه می‌کند، به همین دلیل اغلب در تبلیغات استفاده می‌شود.

روانشناسی رنگ نارنجی

طبق روانشناسی رنگ‌ها:

نارنجی ترکیبی از دو رنگ زرد و قرمز است و رنگی پرانرژی محسوب می‌شود. این رنگ هیجان، اشتیاق و گرما را به ذهن متبادر می‌کند. از نارنجی برای جلب توجه استفاده می‌شود مانند علائم راهنمایی و رانندگی و تبلیغات. شاید به همین دلیل است که بسیاری از تیم‌های ورزشی نیز از رنگ نارنجی برای لباس و مارک خود استفاده می‌کنند.

نارنجی همچنین رنگ غروب آفتاب و میوه‌هایی مانند نارنگی و پرتقال است، بنابراین ممکن است بسیاری از افراد این رنگ را با زیبایی غروب خورشید یا طعم پرطراوت مرکبات مرتبط کنند. این رنگ به پاییز، رنگ برگ‌ها و کدو تنبل نیز مرتبط است.

دانستنی‌های جالب از روانشناسی رنگ نارنجی

نمادگرایی و تلقی‌ها از رنگ نارنجی جهانی نیست، برای مثال: در ایالات متحده مردم رنگ نارنجی را با لباس زندان مرتبط می‌کنند، درحالی که در کشور‌های دیگر این رنگ به سلطنت و معنویت مرتبط است.

۱. نارنجی رنگ معنویت است.

رنگ نارنجی باعث می‌شود که درباره معنویت و عطوفت تفکر عمیقی داشته باشیم، به طوری که وقتی به اجسام نارنجی رنگ نزدیک می‌شویم، تفکر و عبادت بر ما غلبه کند.

۲. نارنجی پر از انرژی است.

نارنجی، رنگی پر زرق و برق، اشتیاق آور و گرم و کمی کودکانه است که باعث افزایش انرژی و جلب در افراد توجه می‌شود.

۳. نارنجی جلب توجه می‌کند.

نارنجی، رنگ دوست داشتنی و سرزنده‌ای است که باعث اشتیاق در فرد می‌شود. اگر رنگ نارنجی را دوست دارید، فردی معاشرتی هستید، به مردم عشق می‌ورزید و به طور کلی به زندگی اهمیت می‌دهید. نارنجی احساس شادی را به‌وجود می‌آورد و برای جمع‌های دوستانه بسیار مناسب است.

۴. نارنجی رنگی شاد است.

این رنگ روشن و شاد است و احساس روز‌های آفتابی و گرم را به ذهن متبادر می‌کند. نارنجی، ذهن آدم را به سمت تفکر در مورد عشق و صلح هدایت می‌کند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

بایدن به تصمیم درست می‌رسد؟ | 5.6 هزار ریزش شدید قیمت دلار در صرافی ملی/جزییات نرخ رسمی ارزهای بانکی | 29.5 هزار سقوط شدید قیمت دلار و یورو در بازار و صرافی ملی | 43.9 هزار قیمت‌های عجیب وانت‌ نیسان در بازار امروز سوم اسفند 99 | 33.6 هزار 7 اشتباه درباره شارژ کردن گوشی که باتری آن را منفجر می کند | 11.0 هزار سقوط قیمت طلا و سکه، آیا روند کاهشی ادامه خواهد داشت؟ | 8.1 هزار بازار ارز آماده تغییر مسیر قیمت‌ها | 5.7 هزار کد مخفی که می توانید آنتن دهی گوشی خود را با آن تقویت کنید | 6.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار