عمار حکیم: از دیکتاتوری و تروریسم آموختیم که هرجا متحد شدیم، پیروزی از آن ما بود/کردها انعطاف پذیری نشان دهند


عمار حکیم: از دیکتاتوری و تروریسم آموختیم که هرجا متحد شدیم، پیروزی از آن ما بود/کردها انعطاف پذیری نشان دهند

شفقنا- رهبر ائتلاف عراقیون عراق امروز(یکشنبه) طی سخنانی کردهای  این کشور را به یک طرح ملی واقعی دعوت و از اقلیم کردستان خواست در پرونده های لاینحل با بغداد درباره بودجه، نفت، گذرگاههای مرزی و دیگر موارد مرتبط انعطاف پذیری از خود نشان دهد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری الفرات، «عمار حکیم» که به مناسبت روز […]

عمار حکیم: از دیکتاتوری و تروریسم آموختیم که هرجا متحد شدیم، پیروزی از آن ما بود/کردها انعطاف پذیری نشان دهندعمار حکیم: از دیکتاتوری و تروریسم آموختیم که هرجا متحد شدیم، پیروزی از آن ما بود/کردها انعطاف پذیری نشان دهند

شفقنا- رهبر ائتلاف عراقیون عراق امروز(یکشنبه) طی سخنانی کردهای این کشور را به یک طرح ملی واقعی دعوت و از اقلیم کردستان خواست در پرونده های لاینحل با بغداد درباره بودجه، نفت، گذرگاههای مرزی و دیگر موارد مرتبط انعطاف پذیری از خود نشان دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری الفرات، «عمار حکیم» که به مناسبت روز شهید عراق در اربیل سخن می گفت، اظهار کرد: شهید محراب سید محمد باقر حکیم و رهبر بزرگ کردستان مرحوم ملا مصطفی بارزانی نه تنها رهبرانی شیعه و کرد بودند، بلکه رهبرانی عراقی بودند که از عمق جوامع خود به خاطر استیفای حقوق مردمشان اعم از قومیت ها، ادیان و طوایف مختلف مبارزه کردند.

حکیم با اشاره به اینکه بدون همه اقشار مختلف عراقی ها نمی توان عراقی مستقل و شکوفا ساخت، اظهار کرد:همه ما اعم از عرب وکرد و ترکمن و شیعه و مسلمان و مسیحی و ایزدی و صابئی، دوران سختی را در تاریخ معاصر کشورمان پشت سر گذاشته ایم که آثار روانی و مادی و عاطفی آن بر جوامع ما مانده است.

رهبر ائتلاف عراقیون خاطرنشان کرد: شکاف های ایجاد شده بین اعراب و کردها به دلیل فشارها و چالش ها و شرایط اضطراری باید از طریق نوعی گفتمان مشترک عربی -کردی –ترکمنی از بین برود.

عمار حکیم درادامه با تاکید براینکه باید همه درها و پنجره ها را به روی افراط گرایی، تندروی و تنش بین همه طرف ها ببندیم و صفحه عراقی سفیدی را بگشاییم و در آن دغدغه های مشترکمان را بنویسیم و بحرانهاییمان را حل کنیم و پروژه ای فراجناحی ایجاد کنیم، افزود: از دیکتاتوری و تروریسم یادگرفتیم که هرجا متحد شدیم، پیروزی از آن ما بود و هرجا متفرق شدیم، باختیم.

وی با محکوم کردن حملات اخیر موشکی به شهر اربیل ابراز کرد: روی تدبیر و بصیرت رهبران اقلیم کردستان بویژه مسعود بارزانی برای حل و فصل مشکلات حساب باز کرده ایم. و امیدواریم که او کمک کند و همراه ما در یک جبهه واحد بکه همان عراق واحد، یکپارچه، مستقل، شکوفا و باثبات است، بایستد.

خبر را در الفرات ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه