از مبارزه با فساد تا حمایت از واحدهای تولیدی و زمین های کشاورزی


از مبارزه با فساد تا حمایت از واحدهای تولیدی و زمین های کشاورزی

روشنفکر در حضور رئیس دستگاه قضایی، گفت: بسیاری از کارخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد غیر فعال و نیمه‌فعال است اگر بازدید از شهرک های صنعتی استان داشته باشید اکثر این کارگاه ها به انبار فروشگاه ها تبدیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی روشنفکر» عصر امروز (۲ اسفند ماه) در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور آیت الله رئیسی و هیئت همراه، اظهار کرد: خواسته مردم مبارزه با فساد است که خوشبختانه از زمان حضور شما این خواسته مردم محقق شده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همگان اعتراف دارند که از زمان حضور شما در راس قوه قضاییه روح تازه ای بر پیکر دستگاه قضایی دمیده شده است.

روشنفکر ضمن تقدیر و تشکر از استاندار و مدیران استانی، از رئیس دستگاه قضایی کشور خواست تا عنایت ویژه‌ای نسبت به جابجایی زندان یاسوج داشته باشند و ادامه داد: با توجه به این که زندان مرکزی در پیشانی فرودگاه قرار دارد هر چند باند فرودگاه را توسعه دادند، اما به دلیل موقعیت زندان امکان افزایش پرواز‌ها وجود ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این زندان در پیشانی شهر قرار گرفته و هر گردشگری وارد می‌شود با نمادی ناخوشایند مواجه می‌شوند که این معرف خوبی برای فرهنگ استان ما نیست.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: توقع داریم با یک ضرورت فرهنگی به موضوع زندان یاسوج توجه شود .

روشنفکر خاطرنشان کرد: بخشی از اراضی سقاوه مربوط به شهرستان تازه تاسیس مارگون بوده که قبلاً واگذار شده و هم اکنون فسخ شده، در حالی که قبلاً تعدادی از مردم به آن اعتراض داشتند و به خاطر این اعتراض حکم زندانی برای آنان صادر شده که انتظار داریم در این زمینه مساعدت لازم صورت گیرد.

وی نکته دیگر را فساد مدیران دانست و یادآور شد: انتظار داریم مدیرانی که از موقعیت خود سوء استفاده کرده‌اند مورد مواخذه قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که امروز در سی سخت مشاهده کردید، طبیعت خوب و زیبای این شهر گردشگران بسیاری را مجذوب خود کرده و انتظار داریم اقدامات تسریع کننده در توسعه این شهر ادامه یابد.

روشنفکر یکی دیگر از خواسته ها را کارخانه قند یاسوج دانست که درگیر بی ثباتی زیادی شده و اظهار کرد: کارخانه تعطیل است در حالی که بیش از ۱۵۰ خانوار زندگی آنها از این کارخانه تامین می‌شود که از شما تقاضا داریم در این خصوص اقدامات لازم برای احیای آن صورت گیرد.

وی ادامه داد : بسیاری از کارخانه های استان غیر فعال و نیمه‌ فعال هستند، اگر بازدید از شهرک های صنعتی استان داشته باشید اکثر این کارگاه ها به انبار فروشگاه ها تبدیل شدند.

روشنفکر گفت : معارضات بین مردم و منابع طبیعی بالا بوده در حالی که برخی از این زمین‌ها بیش از ۱۰۰ سال زمین کشاورزی بوده اند، اما اکنون بنا به دلایلی به عنوان منابع طبیعی محسوب می‌شوند که انتظار داریم در این زمینه تمهیدات لازم صورت گیرد و سند مالکیت به این کشاورزان اعطا شود.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت : بسیاری از جوانان تحصیل کرده این استان که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند به دلیل وضعیت مالی ضعیف، گاهی گرفتار اربابان زر و زور می شوند که اگر شرایطی فراهم شود این عزیزان تامین مالی شوند، می توانند در بحث رسالت خود انجام وظیفه کنند و کمک کار حوزه قضا باشند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها