کتابدار خراسان شمالی در جشنواره کتابخوانی برگزیده شد


کتابدار خراسان شمالی در جشنواره کتابخوانی برگزیده شد

بجنورد- ایرنا- معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مریم گریوانی کتابدار شهرستان بجنورد در بخش نگاه ویژه هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی برگزیده کشوری شد.

رضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مریم گریوانی فعال و تسهیلگر حوزه کتابخوانی استان با ارائه و اجرای طرح «میدان کتابخوانی در روستای گریوان» در این جشنواره حضور یافت.

وی گفت: در مرحله نهایی این جشنواره، سه نفر از استان در ۲ بخش افراد و نگاه ویژه انتخاب شدند که در بخش نگاه ویژه، مریم گریوانی از بجنورد و زهره همتی از شیروان و در بخش افراد، مصطفی قدوسی از بجنورد انتخاب شدند.

وی افزود: ۹۰۶ اثر و پرونده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که در ۲ مرحله داوری۷٣ نامزد به مرحله نهایی در بخش های مختلف راه یافتند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره مروجان کتابخوانی یکشنبه شب با حضور مجازی محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن حاجی زین العابدین، دبیر جشنواره و هیات داوران، معرفی شدند.

وی گفت: این جشنواره سالانه با همکاری و همراهی گروه‌ها و نهادها و تشکل‌های غیر دولتی و با محوریت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مختلفی با این شبکه همراه هستند.

سرانه مطالعه در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

از مجموع ۷۰ کتابخانه عمومی خراسان شمالی ۴۰ باب در مناطق شهری و ۳۰ باب در نواحی روستایی مستقر است.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه