واعظی: مصوبه مجلس از پنجم اسفند اجرا می‌شود


واعظی: مصوبه مجلس از پنجم اسفند اجرا می‌شود

تهران-ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه وقتی مجلس، قانون را تصویب می‌کند آن قانون لازم‌الاجراست، گفت: هیچ بهانه‌ای را برای طرف‌های مقابل برجام نگذاشتیم که از ما بخواهند قانون را اجرا نکنیم و قانون باید در پنجم اسفند اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح بانک صنعت و معدن به خبرنگاران گفت: ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که در جمهوری اسلامی، دولت و مسوولان یک نظر واحد دارند و آن اینکه قانون باید اجرا شود.

وی اضافه کرد: بهانه‌ای را برای طرف‌های مقابل برجام نگذاشتیم که از ایران بخواهند قانون را اجرا نکند و پنج اسفند قانون شکل اجرایی به خود می گیرد، زیرا برمبنای دموکراسی این موضوع روشن می‌سازد که وقتی مجلس، قانون را تصویب می‌کند،‌آن قانون باید اجرا شود.

واعظی تصریح کرد: برپایه ارتباطی که در گذشته و قبل از برجام و پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی در ارتباط با پادمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران داشت و به عنوان عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری‌هایی برای نظارت به عمل آورد که اعلام شد به آنها پایبند هستیم، زیرا فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و موضع رسمی کشور است که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و نظارت‌هایی که در چارچوب پادمان باشد می‌پذیریم.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران با مذاکرات بسیار موفقی همراه بود و با توافقی که انجام شد به فرمولی رسیدیم که هم قانون مجلس شورای اسلامی محترم شمرده شود و اجرا، از طرف دیگر نظارت‌های آژانس نه بر اساس پروتکل الحاقی بلکه بر اساس پادمان و روابط ایران و آژانس برقرار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: کل تحریم‌های که در ارتباط با برجام بوده و ۱۶۰۰ تحریمی که ترامپ در چهار سال اعمال کرده باید برداشته شود و از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا هم روز شنبه تصریح کرده است که فشارهای حداکثری شکست خورده و نباید با ایران با زبان تحریم صحبت شود و این موضوع کارایی ندارد.

این خبر درحال تکمیل است ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید