آغاز کارزار واکسیناسیون سراسری در استرالیا


بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، به رغم اعتراضات، حدود 80 درصد از مردم استرالیا اعلام کرده اند تمایل دارند در برابر ویروس همه گیر کووید-19 واکسینه شوند.

آغاز کارزار واکسیناسیون سراسری در استرالیا ­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارزار واکسیناسیون سراسری در استرالیا روز دوشنبه به اصلی‌ترین موضوع در این کشور تبدیل شد که البته با جنجال‌هایی همراه بود.
حدود ۶۰ هزار دوز واکسن کرونا این هفته به کادر درمان، نیرو‌های پلیس، کارمندان هتل‌هایی که بیماران کرونایی در آن‌ها قرنطینه شده اند و ساکنان خانه‌های سالمندان تزریق خواهد شد.
تصاویر مربوط به تزریق نخستین واکسن‌ها به کادر پزشکی در سیدنی و ملبورن از تلویزیون دولتی استرالیا پخش شد. اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز در چارچوب عملیاتی با هدف تقویت اعتماد مردمی، روز یکشنبه واکسن کرونا تزریق کرد.
با این حال تظاهرات ضد واکسن در برخی شهر‌های بزرگ استرالیا بر آغاز کارزار واکسیناسیون سایه افکنده است.
بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، به رغم این اعتراضات حدود ۸۰ درصد از مردم استرالیا اعلام کرده اند تمایل دارند در برابر ویروس همه گیر کووید-۱۹ واکسینه شوند.
با ثبت حدود ۲۹ هزار مورد آلوده به ویروس کووید-۱۹ و ۹۰۹ مورد مرگ و میر در این کشور ۲۵ میلیون نفری، می‌توان گفت استرالیا تاکنون شیوع این بیماری را نسبتاً خوب مدیریت کرده است.
به گفته دولت، قرار است کارزار واکسیناسیون سراسری در استرالیا تا ماه اکتبر به پایان برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...