43 میلیون دوز واکسن ساخت سینوفارم چین توزیع شد


43 میلیون دوز واکسن ساخت سینوفارم چین توزیع شد

تهران- ایرنا- شرکت سینوفارم چین سازنده نخستین واکسن ضد کرونا این کشور اعلام کرد تا کنون 43 میلیون دوز واکسن این شرکت در جهان توزیع و تزریق شده است.

به گزارش ایرنا از «سی سی تی وی» این شرکت روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد از این تعداد ۳۴ میلیون دوز در چین و بقیه در کشورهای دیگر تزریق شده است.

گزارش حاکی است علاوه بر این دو محصول ،چین دارای دو واکسن دیگر است که توسط گروه های داروسازی سینواک بیوتک و کانسینو بیولوژیک تولید می شود و در خارج از این کشور توانسته اند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

سینوفارم یکی از زیر مجموعه های شرکت گروه بیوتک ملی چین است که در کشورهایی مانند عراق، پاکستان و مراکش مورد تایید قرار گرفته است.

واکسن سینوفارم مبتنی بر یک ویروس غیرفعال است. شرکت سینوفارم این واکسن را با همکاری موسسه ویروس شناسی ووهان و موسسه محصولات بیولوژیکی توسعه داده است. چنین واکسن هایی که واکسن های غیرفعال نیز نامیده می شوند و برای دهه ها آزمایش شده اند، با موفقیت در برابر بیماری هایی دیفتری، هپاتیت B، فلج اطفال، سرفه سیاه و کزاز استفاده کرده است.

اطلاعات رسمی واکسن سینوفارم به ویژه داده های مربوط به آزمایش بالینی مرحله سوم به طور رسمی منتشر شده است. در تاریخ ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ /۹ دی ۱۳۹۹/ این شرکت اثرگذاری واکسن سینوفارم را ۷۹ درصد اعلام کرد. سینوفارم یک روز بعد در چین مجوز گرفت.

داده های سایر کشورها تصویر ثابتی ارائه نمی دهند، به طوری که امارات در مطالعه خود حتی کارآیی بالاتر یعنی ۸۶ درصد را اعلام کرد. مقامات آنجا حتی سریعتر از چینی ها این واکسن را تایید کردند این واکسن از ابتدای دسامبر / دهه اول آذر ۱۳۹۹/ در این کشور مجاز بود. صربستان نیز این واکسن را در ژانویه / دهه دوم دی ۱۳۹۹/ تصویب کرد.

کارشناسان چین مدعی هستند که واکسن های ساخت این کشور با اقبال عمومی در جهان مواجه شده اند. آنها دلیل این اقدام را در «کارآمدی و ایمن سازی» واکسن ها می دانند و می گویند: شاخص های بدست آمده مربوط به ایمنی و کارآمدی واکسن های ضد کرونای تولید شده در چین فراتر از استانداردهای لحاظ شده توسط سازمان بهداشت جهانی بوده است.

این کارشناسان دلیل بعدی اعتماد جهان به واکسن های کرونا ساخت چین را در «قابلیت ذخیره سازی و حمل و نقل در محیطی با دمای ۲ الی ۸ درجه سانتیگراد» می دانند و معتقدند این قابلیت، هزینه های مربوط به ذخیره سازی و حمل و نقل این واکسن ها در کشورهای در حال توسعه را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !