مواد غذایی تلخی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

مواد غذایی تلخی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

در دنیای آشپزی مواد غذایی تلخ اغلب اوقات کنار گذاشته می شوند و بیشتر به سمت دسرها تمایل داریم. اغلب به دنبال لذت بردن از خوردن غذاهای خوش طعم هستیم، اما مواد غذایی تلخ به دلیل عطر و طعم قوی که دارند تقریبا کم استفاده می شوند. با این حال، مواد غذایی تلخ فوق العاده مغذی هستند، سلامتی شما را بهبود می بخشند و از شما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کنند. به گزار ش تایمزسوفاندیا، در اینجا ما به شما خواهیم گفت چرا مصرف مواد غذایی تلخ حیاتی است و بهترین گزینه ها چیست.

چگونه غذاهای تلخ سیستم ایمنی را بهبود می بخشند

تقویت سیستم ایمنی بدن همیشه برای سلامتی بسیار مهم تلقی می شود. در یک سال اخیر مردم نسبت به آن آگاهی بیشتری پیدا کرده اند و به نظر می رسد اغلب به دنبال راه هایی برای تقویت و بهبود سیستم دفاعی طبیعی خود هستند. اگر شما نیز نگران سلامت سیستم ایمنی خود هستید مواد غذایی تلخ پاسخگوی همه مشکلات شما هستند. به غذاهایی که دارای طعم و مزه قوی هستند، تلخ گفته می شود زیرا باعث افزایش بزاق و اسیدهای معده می شود. گنجاندن این مواد غذایی در رژیم احتمال می رود به تحریک دستگاه گوارش و بهبود جذب مواد مغذی از غذا کمک کند، همچنین این مواد غذایی می توانند از نشت روده و التهاب در بدن جلوگیری کنند. علاوه بر این، محتوای بالای مواد مغذی در غذا می تواند متابولیسم و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. در اینجا چند ماده غذایی تلخ آورده شده که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خیار چنبر تلخ

خیار چنبر تلخ یکی از سبزی های رایج است که همیشه در فهرست مواد غذایی تلخ و دوست نداشتنی قرار دارد، اما این ماده دارای مواد شیمیایی سالم مانند تری ترپنوئیدها، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است که رشد سلول های سرطانی را کند می کند، همچنین به عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شناخته می شود. محتوای آنتی اکسیدان موجود در آن از آسیب سلول ناشی از رادیکال های آزاد نیز جلوگیری می کند.

سبزی های صلیبی

سبزی های چلیپایی سبز برگ دار نیز در گروه مواد غذایی تلخ قرار می گیرند. خانواده چلیپا حاوی سبزی هایی مانند کلم بروکلی، کلم، تربچه و اسفناج است. این نوع از سبزی ها به دلیل وجود ترکیباتی به نام گلوکوسینولات طعم مشخص قوی دارند که بسیاری از مزایای سلامتی را نیز بر عهده دارد. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که از سبزی های چلیپا استفاده می کنند کمتر در معرض سرطان قرار دارند.

کاکائو

همه شکلات تلخ را دوست ندارند، اما این نوع شکلات به دلیل وجود مقدار زیادی کاکائو گزینه بسیار سالمی است. پودر کاکائو از دانه های گیاه کاکائو درست می شود و طعم آن به شکل خام تلخ است. طعم تلخ آن به دلیل وجود پلی فنول و آنتی اکسیدان در آن است که می تواند رگ های خونی را گشاد کرده و التهاب را کاهش دهد، همچنین دارای مواد معدنی مانند روی، مس، منگنز، منیزیم و آهن است.

پوست مرکبات

مرکبات مانند لیموترش و پرتقال سرشار از ویتامین C هستند و به دلیل طعم و مزه اغلب در رژیم غذایی شما جایگاه ویژه ای دارند. با این حال، پوست مرکباتی که ما دور می ریزیم به همان اندازه سالم و مقوی است. پوست خارجی به دلیل وجود فلاونوئیدها که از میوه در مقابل آفات محافظت می کند تلخ است. در واقع آنها حاوی غلظت بالاتری از فلاونوئیدها نسبت به سایر قسمت های میوه هستند. شما می توانید پوست این میوه ها را رنده کرده و برای بخشیدن عطر و طعم ویژه و بهره مندی از مزایای آن برای سلامتی به غذاهای خود اضافه کنید.

مواد غذایی تلخی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

مواد غذایی تلخی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

چای سبز

چای سبز دارای مزایای بی شماری برای سلامتی از جمله کاهش وزن، هضم بهتر غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت قلب و عروق است. به دلیل وجود کاتچین و پلی فنول طعم تلخی طبیعی دارد. جایگزینی یک فنجان چای یا قهوه معمولی با چای سبز می تواند به روش های مختلفی به شما کمک کند. دو فنجان چای سبز در روز تمام آنچه برای سالم ماندن نیاز دارید را به شما بدهد.

مترجم: الهه زارعی