شرکت نفت بهرگان برای احداث آب شیرین کن دربندر امام حسن دیلم آماده است


شرکت نفت بهرگان برای احداث آب شیرین کن دربندر امام حسن دیلم آماده است

گناوه- ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: شرکت نفت فلات قاره بهرگان در بخش امام حسن این شهرستان، آمادگی خود را برای احداث آب شیرین‌کن اعلام کرده‌است.

محمد طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: فلات قاره بهرگان در جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان آمادگی خود را برای احداث آب شیرین کن پنج هزار مترمکعبی اعلام کرد که در صورت موافقت استانداری بوشهر، کمک شایانی به رفع کمبود آب در بندر امام حسن این شهرستان خواهد بود.

وی اظهارکرد: شهرستان دیلم از شهرستان‌های بدون آب شیرین کن در استان بوشهر است و در صورت موافقت با احداث آن، شرکت فلات قاره سه هزار مترمکعب از آب تولیدیرا به بخش امام حسن این شهرستان که مشکل آب شرب دارد، اختصاص می‌دهد.

طاهری گفت: به منظور کسب اخذ نهایی مجوز اجرای آب شیرین کن، قرار است بزودی فرماندار شهرستان به همراه رئیس شرکت فلات قاره بهرگان که مصرانه تمایل به انجام آن را دارد با استاندار بوشهر نشست هماهنگی برگزار شود.

معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم ادامه داد: اجرای هرچه سریع‌تر مخزن ۲ هزار مترمکعبی بخش امام حسن این شهرستان که مصوب و تامین اعتبار و زمین آن خریداری شده‌است، ضرورت دارد.

وی بیان کرد: این پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سه سال پیش مصوب شده‌است و دیوارکشی آن انجام شد اما پیمانکار آن توسط آب و فاضلاب شهرستان مشمول ماده ۴۸ شد و همچنان متوقف مانده‌است.

طاهری، به وضعیت موجود آب شرب این شهرستان اشاره کرد و افزود: تعویض شبکه اصلی خطوط انتقال خط کوثر به شهر دیلم کمک شایانی به حل کمبود آب شرب منطقه خواهد کرد.

معاون امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت: باتوجه به اینکه قطر لوله خطوط انتقال فعلی شبکه آب به شهر پاسخگو نیست، باید حجم آن افزایش یابد که با انجام این اقدام بطور قطع معضل آب شهرستان حل می‌شود.

منطقه نفتی بهرگان در جوار بندر امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع شده است

آب آشامیدنی جمعیت ۳۵ هزار نفری شهرستان دیلم از خط کوثر تامین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت