راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)


راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

در این مقاله قصد داریم در قالب یک راهنمای خرید جامع، بهترین گوشی‌های موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. با زومیت همراه باشید.

با توجه ‌به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته قیمت گوشی‌ هوشمند در چند سال گذشته، این دستگاه مهم که بخش بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهد، به کالایی لوکس تبدیل شده ‌است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

به ‌همین‌ دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. از بهترین گوشی‌های ۳ میلیون تومانی تا بهترین گوشی‌های ۳۰ میلیون تومانی؛ تا بتوانید با هر بودجه‌ای که در نظر دارید، بهترین گوشی ممکن را بخرید.

در نظر داشته باشید که با توجه ‌به تغییر زیاد قیمت در بازار گوشی‌ موبایل، این مقاله ابتدای هر ماه و با توجه ‌به قیمت روز، به‌روزرسانی می‌شود.

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

نوکیا 2.3

نوکیا 2.3 از معدود گوشی‌های اقتصادی بازار ایران است که ارزش خرید دارد. این گوشی از سیستم‌عامل اندروید وان بهره می‌برد که نسخه خالص اندروید محسوب می‌شود؛ یعنی همان نسخه‌ای که در گوشی‌های پیکسل وجود دارد. ماهیت خالص بودن اندروید وان به نوکیا کمک می‌کند تا به‌روزرسانی نرم‌افزار سریع‌تر و بیشتری برای این گوشی منتشر کند. در حال ‌حاضر به‌روزرسانی اندروید 10 برای نوکیا 2.3 منتشر شده و نوکیا وعده داده است که این گوشی آپدیت اندروید 11 را هم دریافت خواهد کرد. از امکانات جذاب نوکیا 2.3 می‌توانیم به نمایشگر ۶٫۲ اینچی IPS و باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا دو روز گوشی را سرپا نگه دارد.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

شیائومی ردمی 9

ردمی ۹ یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود؛ ولی مثل سایر اعضای سری ردمی ۹ و ردمی نوت ۹، امکاناتی فراتر از قیمتش ارائه می‌دهد. بعید است بتوانید گوشی دیگری در بازه قیمتی کمتر از ۴ میلیون تومان پیدا کنید که نمایشگری عریض با دقت Full HD و باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد، چهار دوربین برای انواع حالت‌های عکاسی در اختیارتان قرار بدهد و از نسخه به‌روز اندروید 10 استفاده کند. در نظر داشته باشید که ردمی ۹ با ترکیب‌های مختلفی از رم و حافظه داخلی در بازار پیدا می‌شود. اگر به ‌دنبال حداکثر صرفه‌جویی در هزینه هستید، مدل ۳۲ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم را تهیه کنید؛ ولی اگر می‌خواهید آینده‌نگرانه تصمیم بگیرید، مدل ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم را بخرید.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

شیائومی ردمی نوت 9S

ردمی نوت ۹ اس شیائومی را می‌توانید با قیمتی نزدیک به ۵ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید؛ البته این قیمت مربوط به مدل ۶۴ گیگابایت آن است که ۴ گیگابایت رم دارد. برای خرید مدل ۱۲۸ گیگابایت که ۶ گیگابایت رم دارد، باید بودجه خود را افزایش بدهید. ردمی نوت ۹ اس در مقایسه با ردمی نوت ۹ از همه نظر برتر است؛ نمایشگر بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، پردازنده به‌مراتب قدرتمندتر و دوربین‌های باکیفیت‌تر بخشی از برتری‌های این گوشی شیائومی در مقایسه با مدل ارزان‌تر آن محسوب می‌شود. اگر قصد خرید این گوشی را دارید، حتما بررسی ردمی نوت ۹ اس را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

شیائومی ردمی نوت 9 پرو

ردمی نوت ۹ پرو درحقیقت مدل پیشرفته ردمی نوت ۹ اس است که در برخی موارد و به‌خصوص دوربین، برتری‌هایی دارد. بارزترین تفاوت این دو گوشی به دوربین اصلی برمی‌گردد. دوربین اصلی ردمی نوت ۹ به حسگر ۶۴ مگاپیکسل مجهز شده که سایز و دقت آن از حسگر ۴۸ مگاپیکسل ردمی نوت ۹ اس بیشتر است. این افزایش سایز و رزولوشن حسگر، به نوت ۹ پرو کمک می‌کند که در مقایسه با نوت ۹ اس عکس‌هایی شفاف‌تر، با جزئیات بیشتر و نویز کمتری ثبت کند. مورد بعدی باتری ردمی نوت ۹ پرو است که ظرفیتی مشابه باتری نوت ۹ اس دارد؛ ولی از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ شود. به جز این موارد، تفاوت دیگری بین ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ اس وجود ندارد. شیائومی ردمی نوت ۹ پرو مثل مدل ارزان‌تر از نمایشگر عریض ۶٫۴ اینچ با دقت Full HD، چهار دوربین برای انواع عکاسی و از همه مهم‌تر، باتری بسیار قدرتمند ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. پیشنهاد می‌کنیم برای مقایسه مدل‌های مختلف سری ردمی نوت ۹، حتما بررسی ردمی نوت ۹ پرو را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

پوکو X3

برند پوکو کار خود را به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی آغاز کرد و با عرضه پوکوفون F1 توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند؛ به‌طوری‌که حالا به‌عنوان شرکتی مستقل فعالیت می‌کند. پوکو X3 یکی از جدیدترین محصولات این برند محسوب می‌شود که امکانات بسیار خوبی با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. از بارزترین ویژگی‌های پوکو ایکس ۳ می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از HDR10، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و از همه مهم‌تر، باتری قدرتمند با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کنیم.

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

سامسونگ گلکسی A51

اگر بگوییم سامسونگ گلکسی A51 پرطرفدارترین گوشی بازار ایران است، چندان اغراق نکرده‌ایم. دلیل این موضوع این است که گلکسی A51 تجربه‌ای به‌روز، کامل و لذت‌بخش از یک گوشی هوشمند با قیمتی به‌صرفه ارائه می‌دهد؛ تجربه استفاده از نمایشگر باکیفیت امولد، دوربین چهارگانه، عملکرد روان سیستم‌عامل و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر. این گوشی سامسونگ را می‌توانید در بازار ایران با قیمتی حدود ۸ میلیون تومان پیدا کنید. اگر می‌خواهید بیشتر با گوشی پرطرفدار سامسونگ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بررسی سامسونگ گلکسی A51 را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

سامسونگ گلکسی M51

گلکسی M51 یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شود که چند ماه پیش وارد بازارهای جهانی شد و حالا مدت کوتاهی است که در ایران هم عرضه می‌شود. گلکسی M51 نمایشگری بزرگ و باکیفیت، تراشه‌ای کارآمد، چهار دوربین و از همه مهم‌تر، باتری خیلی حجیمی با ظرفیت ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد که آن را به‌راحتی به بهترین گوشی تا سقف ۱۰ میلیون تومان تبدیل می‌کند. خبر خوب اینکه به‌زودی بررسی این گوشی محبوب سامسونگ را در زومیت منتشر خواهیم کرد.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

سامسونگ گلکسی S20 FE

سامسونگ مدتی پیش مدلی جدیدی از خانواده گلسی اس ۲۰ را با نام گلکسی اس ۲۰ اف ای معرفی کرد. این گوشی توانست به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا تبدیل شود. دلیل این موضوع این است که گلکسی اس ۲۰ اف ای اکثر مشخصات مدل گران‌تر گلکسی اس ۲۰ را با قیمت به‌مراتب کمتر یدک می‌کشد. این گوشی همان نمایشگر ۱۲۰ هرتز، تراشه قدرتمند، دوربین اصلی و شارژ سریع ۲۵ واتی را ارائه می‌دهد و فقط در بخش‌هایی مثل جنس بدنه، کیفیت دوربین سلفی، نوع حسگر اثر انگشت و یک سری موارد جزئی تفاوت دارد. در این بازه قیمتی، گلکسی اس ۲۰ اف ای بدون رقیب بهترین گوشی موبایل موجود در بازار ایران است. پیشنهاد می‌کنیم که بررسی گلکسی S20 FE را در زومیت بخوانید.

انتخاب جایگزین: به‌عنوان انتخاب جایگزین، اگر حتما می‌خواهید به جمع کاربران آیفون بپیوندید، می‌توانید با کمی هزینه بیشتر، آیفون SE 2020 را در بازار پیدا کنید. همان‌طور که می‌دانید، پسوند SE به مدل‌هایی از آیفون اشاره می‌کنند که سخت‌افزار به‌روز را در بدنه‌ای قدیمی ارائه می‌دهند تا کاربران بتوانند با هزینه کمتری در مقایسه با دیگر مدل‌های آیفون، استفاده از iOS را تجربه کنند. آیفون SE از طراحی منسوخ‌شده، نمایشگر کوچک و دوربین ضعیف آیفون ۸ استفاده می‌کند؛ ولی اپل تراشه A13 را در دل آن قرار داده است؛ همان تراشه قدرتمندی که در سری آیفون ۱۱ وجود دارد. با وجود اینکه گلکسی اس ۲۰ اف ای را گوشی برتری در مقایسه با آیفون SE می‌دانیم؛ ولی اگر به هر دلیلی می‌خواهید آیفون بخرید، بهترین انتخابتان همین گوشی خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم حتما بررسی آیفون SE 2020 را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

شیائومی می 10

پرچم‌دار حال حاضر شیائومی با قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان، نه‌تنها بهترین گوشی تا بازه قیمتی ۲۰ میلیون تومان محسوب می‌شود، بلکه یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هم به حساب می‌آید. می ۱۰ شیائومی با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۶۵ در کنار دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر بزرگ و باکیفیت می‌تواند با گوشی‌های گران‌تر از خود رقابت کند. همان‌طور که در بررسی شیائومی می ۱۰ گفتیم، اگر نبود دوربین تله فوتو را کنار بگذارید، می ۱۰ می‌تواند همه انتظارتتان را از یک گوشی پرچم‌دار برآورده کند.

بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

سامسونگ گلکسی S21

در این بازه، محدودیت مالی را تا حد زیادی برمی‌داریم؛ البته بدین معنی نیست که بخواهید پولتان را آتش بزنید و گران‌ترین گوشی ممکن را بخرید. درست است که می‌توانید مدل‌های گران‌تری در بازار ایران پیدا کنید؛ ولی معمولا قابلیت بیشتری ندارند که ارزش پرداخت بهای خیلی زیاد را داشته باشد؛ بنابراین در همین بازه قیمتی گوشی جدید سامسونگ گلکسی S21 را پیشنهاد می‌دهیم. گلکسی S21 پرچم‌داری خوش‌دست، جمع‌وجور و بی‌نهایت باکیفیت است که نمایشگری عالی، دوربین خوب و دریایی از امکانات نرم‌افزاری در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید با پرچم‌دار جدید سامسونگ بیشتر آشنا شوید، بررسی سامسونگ گلکسی S21 را در زومیت بخوانید.

اپل آیفون 12 مینی

اگر جزو طرفداران اپل هستید یا می‌خواهید با هزینه‌ای در این حدود وارد اکوسیستم iOS شوید، گوشی کوچک و جدید اپل یعنی آیفون ۱۲ مینی بهترین انتخاب خواهد بود. این گوشی در مقایسه با نسل قبل، نمایشگر باکیفیت‌تر، دوربین‌های بهتر و تراشه قدرتمندتری دارد. البته اگر نمایشگر ۵٫۴ اینچی برایتان خیلی کوچک است، می‌توانید قید کیفیت نمایشگر، دوربین و تراشه را بزنید و با همین قیمت، آیفون ۱۱ تهیه کنید که نمایشگری به‌مراتب بزرگ‌تر دارد.

بهترین گوشی بیش از ۲۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی های موبایل (اسفند 99)

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

اگر محدودیتی برای هزینه کردن ندارید و سیستم عامل اندروید را می‌پسندید، گلکسی S21 اولترا بهترین انتخاب محسوب می‌شود. همان‌طور که در بررسی گلکسی S21 اولترا گفتیم: «گلکسی S21 اولترا اکنون بهترین و تمام‌عیارترین پرچم‌دار دنیای اندروید به‌حساب می‌آید.» در زمان نگارش این راهنمای خرید، گوشی اندرویدی دیگری در بازار وجود ندارد که بتوانیم آن را به گلکسی S21 اولترا ترجیح بدهیم. پس اگر حساب بانکی‌تان پاسخگوی قیمت زیاد این مدل است، با خیال راحت می‌توانید آن را به‌عنوان بهترین گوشی اندرویدی بازار ایران خریداری کنید.

اپل آیفون 12 پرو مکس

چند ماه پس از ورود سری آیفون ۱۲ به بازار ایران، قیمت آن بالاخره معقول شد و می‌توانیم آن را در فهرست بهترین گوشی‌های بازار قرار بدهیم. برای طرفداران محصولات اپل و iOS که محدودیتی در هزینه کردن ندارند، آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین انتخاب ممکن است. مدل رجیسترشده این گوشی را می‌توانید با قیمتی حدود ۴۰ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. آیفون ۱۲ پرو مکس کامل‌ترین و بهترین آیفون ساخته شده تا به امروز محسوب می‌شود. کیفیت ساخت عالی، نمایشگر OLED با رنگ‌های دقیق و روشنایی بالا، پردازنده‌ی قدرتمند، عملکرد عالی دوربین در عکاسی روز و شب و شارژدهی بسیار خوب فقط بخشی از مزایای آیفون ۱۲ پرو مکس است. برای آشنایی بیشتر با آیفون ۱۲ پرو مکس پیشنهاد می‌کنیم که حتما بررسی آیفون ۱۲ پرو مکس را در زومیت بخوانید.

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز همه گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل نظر در مورد گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان، ردمی نوت ۹ پرو شیائومی است. این گوشی از نمایشگری بزرگ و باکیفیت، پردازنده قدرتمند، باتری حجیم و دوربین‌های توانمند بهره می‌برد.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان، گلکسی M51 سامسونگ است. بارزترین ویژگی این گوشی باتری فوق‌العاده حجیم ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن محسوب می‌شود که در نوع خود رقیبی ندارد.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان کدام است؟

بهترین انتخاب تا ۷ میلیون تومان، پوکو X3 است. پوکو X3 نمایشگر ۱۲۰ هرتز، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری حجیمی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان، ردمی ۹ شیائومی است. ردمی ۹ یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود که امکانات جذابی در قالب یک گوشی اقتصادی ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل