بررسی تحولات دبی از 100 سال پیش تا الان


بررسی تحولات دبی از 100 سال پیش تا الان

اگر قصد سفر به امارات و دبی را دارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید قبل از رفتن به این سفر، اطلاعات جالبی در مورد این شهر زیبا و مدرن به دست آورید.


اگر قصد سفر به امارات و دبی را دارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید قبل از رفتن به این سفر، اطلاعات جالبی در مورد این شهر زیبا و مدرن به دست آورید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر قصد سفر به امارات و دبی را دارید، حتما مقاله ما به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید قبل از رفتن به این سفر، اطلاعات جالبی در مورد این شهر زیبا و مدرن به دست آورید. این مطلب از نظر جغرافیایی، این شهر را مورد بررسی قرار داده است و جاذبه هایی که در این کشور به واسطه ساخت و ساز های بدیع به وجود آمده است، را معرفی می کند. جالب است بدانید تحولات محیطی سی ساله اخیر شهر دبی به حدی زیاد بوده است که اگر شما قبل از این زمان به آنجا رفته باشید، هم اکنون هیچ گونه شناختی به این محیط نخواهید داشت.

در این مقاله به توضیح هر کدام از بخش های زیر خواهیم پرداخت:

درباره شهر دبی تحولات 30 ساله اخیر شهر دبی مکان های جالب دبی از نظر تصاویر هوایی پس بیایید نگاهی به شرح توضیحات بپردازیم.

درباره شهر دبی

دبی بزرگترین شهرهای ساحلی و توریستی-گردشگری کشور امارات متحده عربی می‌باشد. این کشور کوچک در همسایگی کشور ایران و در مجاورت خلیج همیشه فارس واقع شده است که به نگین زیبایی برای گردشگران اروپایی مبدل شده است. اما اگر بخواهیم به تاریخچه کوتاهی از امارات اشاره کنیم؛ باید این را یادآور شد که تا سال 1799 قدمتی مبنی بر شهرسازی در این شهر وجود نداشته است.لازم به ذکر است منبع تمام تصاویر قدیمی مپ اسکیل است.

در سال ۱۹۷۹ یک منطقه آزاد تجاری در محله جبل علی دبی ساخته شد. این منطقه به شرکت‌های خارجی اجازه واردات و صادرات بدون محدودیت را می‌داد. اما در زمان جنگ ایران و عراق و ناامنی به وجود آمده در منطقه خلیج، باعث شد تا سرمایه‌داران و تاجران پول‌ها و دارایی‌های خود را از این شهر خارج کردند. همین امر رکود موقتی در شهر دبی به همراه آورد اما چیزی نگذشت که بعد از جنگ اوضاع اقتصادی به دوران شکوفایی خود در این شهر رسید.

تحولات 30 ساله اخیر شهر دبی

30 سال اخیر شهر دبی، تغییراتی باور نکردنی را ثبت کرده است. از نگاه ساختار شهری کویر های بی آب و علف، جای خود را به ساختمان‌ها و برج‌هایی با شکل و شمایلی اروپایی داده است. معماری های نوین و آخرین متدهای تکنولوژی این شهر را به نگین اروپایی خلیج فارس مبدل کرده است. دبی همه ساله میزبان ثروتمندترین افراد دنیا است تا این کشور بتواند به جای اقتصاد مبتنی بر نفت، جایگزین قدرتمند و دائمی به نام گردشگری را شکوفا کند. اما نباید از قدرت نفتی شهر دبی غافل شد. این کشور از لحاظ منابع نفتی جزء قدرتمند ترین های دنیا محسوب می‌شود.

دبی از دیدگاه تصاویر هوایی

اگر یک عکس هوایی از دبی را مشاهده کنید، چند نکته توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

ساختار جغرافیای شهر دبی مجموعه جزایر مصنوعی برج خلیفه

ساختار جغرافیای شهری دبی

بررسی تحولات دبی از 100 سال پیش تا الان

دبی شهری ساحلی در کشور امارات است. این شهر از لحاظ توریستی، یکی از جاذبه های دیدنی این کشور به شمار می‌رود. این شهر از لحاظ ساختاری در امتداد ساحل کشیده شده است. این در حالی است که در چهل سال پیش، این منطقه مسکونی نبوده است. این ساختار کشیده شده در بین سواحل دیگری در دنیا نیز طبیعی است. اما چیزی که دبی را از سایر این شهر‌ها جدا کرده است، ساختمان های با معماری جدید و ساختار خیابانی زیبای این شهر است. ساختار های منظم خیابان‌ها در این شهر، دلیلی واضح دارد. این نظم در ساختار به این دلیل است که این شهر از ابتدا با مهندسی شکل گرفته و برای این ساختار برنامه ریزی وجود داشته است.

مجموعه جزایر مصنوعی

زیباترین و عجیب ترین بخش از تصاویر هوایی دبی، جزایر مصنوعی آن است.

بررسی تحولات دبی از 100 سال پیش تا الان

جزایر مصنوعی موجود در این شهر با پر کردن دریا به وجود آمده است و قدمت زیادی ندارد. اشکالی که برای این جزایر در نظر گرفته شده است، شکل درخت نخل و نقشه جهانی کره زمین به شکل جزیره است.

ویژگی های جزایر مصنوعی دبی

ویژگی های متعددی را می‌توان برای این جزایر اشاره داشت که در زیر به دو مورد از آنها اشاره کرده ایم.

دید دو طرفه به دریا

آیا شما تا کنون به شمال کشور رفته اید؟

یکی از زیبایی ویلاها و هتل های شمال کشور به نمای رو به دریای آنهاست. در این جزایر منظم مصنوعی تلاش شده است که شما با اقامت در این هتل‌ها و ویلاها، نمایی داشته باشید که از حد اقل دو جهت به دریا ختم شود.

ساحل اختصاصی برای هر هتل/ ویلا

یکی از ویژگی جذاب دیگری که در تصاویر هوایی این مجموعه جزایر رخ نمایی می‌کند، ساحل های کشیده شده طولانی و اختصاصی برای هر هتل و سوئیت است. همین موضوع باعث خاص شدن این هتل هاست.

تصویر هوایی زیبا

تصاویر زیبای هوایی این منطقه به شما کمک می کند که با یک پهپاد، خاطرات زیباو تصاویر زیباتری را برای خود به یادگار به ثبت برسانید.

بررسی تحولات دبی از 100 سال پیش تا الان

برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین برج جهان دارای 163 طبقه، 826 متر ارتفاع است. این برج را با نام شهر عمودی نیز یاد می‌کنند چرا که قابلیت زندگی برای 35000 نفر را در خود جای داده است. سه کاربری تجاری، مسکونی، و تفریحی این بنا، باعث شده که علیرغم این وسعت، این فضا را کاربردی کند. اگر به یکی از عکس های هوایی برج خلیفه در شهر دبی نگاهی بیندازید می‌توانید سایه بلند آن را مشاهده کنید. سایه این برج در روز در شعاع بسیار بالایی کشیده می شود که این نشان دهنده عظمت مهندسی به کار رفته در این سازه غول پیکر است.

جمع بندی

در این مقاله به تغییرات محیطی دبی اشاره شد. علاوه بر آن به معرفی برخی از جذابیت های گردشگری این شهر توریستی اشاره کردیم. نقوش زیبایی که مهندسان در این شهر از منظر هوایی خلق کرده اند نیز از سایر اتفاقات جذاب در معماری جدید شهر دبی است که در این مقاله به صورت کامل به آن اشاره شده است. در پایان امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید. امیدوارم که این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد