بهره‌مندی نیازمندان خراسان جنوبی از خدمات رایگان مشاوره خادمیاران رضوی


بهره‌مندی نیازمندان خراسان جنوبی از خدمات رایگان مشاوره خادمیاران رضوی

خزاعی از بهره‌مندی نیازمندان خراسان جنوبی از خدمات رایگان مشاوره خادمیاران رضوی در کانون مشاوره و مددکاری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمد مهدی خزاعی» در اولین جلسه گردهمایی اعضای کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی در خراسان جنوبی، گفت: هر کانون تربیتی و مددکاری اجتماعی که افتتاح می شود خدا رو شکر می‌گوییم چراکه جامعه به این کانون ها نیاز دارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما در حال طی کردن یک زندگی سنتی هستیم، بیان کرد: ذات زندگی ماشینی این است که تعارض های جدی در مسائل فرهنگی ایجاد و جوان ها را درگیر می کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان جنوبی ادامه داد: در زندگی های ماشینی کمیت ارتباطات زیاد شده اما بار معنوی ندارد؛ این گونه زندگی‌ها استرس زا است و این دامن گیر خانواده‌ها و جوانان شده است.

خزاعی بیان کرد: خیلی خوشحالیم آستان قدس رضوی به این استان توجه دارد و مسائل فرهنگی را به صورت تخصصی مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه در سیستم مشاوره همیشه ثروتمندان بیشتر از آن بهره مند می شدند، گفت: خداروشکر الان نیازمندان نیز از این بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات رایگان مشاوره همیشه کارساز نیست، افزود: باید یک مقدار پول بابت این کار تخصصی گرفته شود خیلی خوشحالیم آستان قدس امکانی را فراهم کرده تا نیازمندان رایگان از خدمات مشاوره بهره بگیرند.

خزاعی، تمرکز بر یک حوزه را لازمه موفقیت در کار مشاوره بیان کرد و افزود: اگر تنها بر بعد مشاوره و اجتماعی خانواده تمرکز پیدا کنیم موفق‌تر خواهیم بود تا اینکه خدمات پیچیده تخصصی بالینی و روان پزشکی هم مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: رشته روان شناسی از باب اطلاعاتی آسان ترین رشته دانشگاه است اما متاسفانه فارغ التحصیلان پیاده کردن این اطلاعات را بلد نیستند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه در حوزه مشاوره تنها به علم نمی توان اکتفا کرد، گفت: پیاده کردن اصول روانشناسی علم بالا می خواهد و خیلی از همکاران در این زمینه لنگ می زنند.

خزاعی گفت: خوشبختانه مشاوره در جامعه نهادینه شده است و خیلی از افراد داوطلبانه به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و و ۷۰درصد مراجعه کنندگان خانم ها هستند.

وی عنوان کرد: جامعه به مشاوره نیاز دارد و نقص ما این بوده است که نتوانستیم خدمات مشاوره را به درستی ارائه و در این زمینه موفق عمل کنیم.

بهترین مشاوران ما ائمه اطهار(ع) هستند

حجت الاسلام «محمد مهدی درخشی» رئیس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی خراسان جنوبی نیز در این جلسه عدم توجه مردم به مشاوره را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و افزود: مردم زود به زود به مشاوره مراجعه نمی کنند از این رو زمان طلایی حل مشکل را از دست می دهند و گاهی زندگی‌ها به خاطر عدم توجه به این مهم از هم می پاشند.

وی با بیان این‌که بهترین مشاوران ما ائمه اطهار(ع) هستند، افزود: لازم است به زندگی این بزرگان دین نیز توجه کنیم تا درک کنیم خیلی از رفتارها در زندگی ما اشتباه است.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر این‌که کانون‌های تبلیغی تاکنون خوب کار کرده اند، افزود: هنوز خیلی کار داریم و لازم است فعالیت های تخصصی در این زمینه صورت بگیرد.

حجت الاسلام درخشی بیان کرد: متاسفانه آنطور که باید به انتخاب شریک زندگی و ازدواج اهمیت داده نمی شود و این مشلات جدی را در زندگی ایجاد می کند.


وی با بیان اینکه دشمن برای خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی برنامه ریزی کرده است، یادآورشد: امیدواریم با قدرت مشاوره بتوانیم جلوی خیلی از اختلافات و مشکلات را در جامعه و خانواده بگیریم.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل