غربالگری نوزادان و کودکان فارس با هدف جلوگیری از معلولیت ها


غربالگری نوزادان و کودکان فارس با هدف جلوگیری از معلولیت ها

کشفی نژاد گفت: غربالگری نوزادان در کاهش معلولیت ها نقش موثری دارد و در سال جاری 156 هزار و 480 نوزاد و کودک با هدف جلوگیری از معلولیت ها توسط بهزیستی فارس غربالگری شنوایی و بینایی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (دوشنبه 4 اسفند) با اشاره به اجرای منظم طرح غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک در استان فارس به خبرنگاران گفت: این غربالگری از ابتدای سال 99 آغاز شده و تا کنون ۱۵۶هزار و ۴۸۰ نفر در استان غربالگری شده اند.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: بدین ترتیب ۴۸ هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی و ۹۴ هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ ساله مورد غربالگری بینایی و تنبلی چشم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: در زمینه مشاوره ژنتیک در سال 99 نیز در 6 ماهه نخست امسال پنج هزار و 74۰ مورد و در ۶ ماهه دوم نیز تا کنون هشت هزار و 240 مشاوره ژنتیک برای عموم مردم و مددجویان سازمان بهزیستی و توسط کارشناسان به انجام رسیده است.

کشفی نژاد تصریح کرد: غربالگری نوزادان در کاهش معلولیت ها نقش موثری دارد و خانواده ها باید با بهزیستی فارس برای انجام غربالگری نوزادان خود همکاری لازم را داشته باشند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی