امسال مرکز فوریت‌های پلیسی فتا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود


امسال مرکز فوریت‌های پلیسی فتا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی فتا در استان با شماره 22112 تا پایان سال راه‌اندازی و به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد کرد.

سرهنگ اکبر نصرتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این امر در راستای ارتقای مشارکت اجتماعی برای مقابله با جرایم حوزه فضای مجازی اجرایی شده و مطمئن هستیم نتایج قابل توجهی را در بر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امسال ۴۸ درصد جرایم حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات در آذربایجان‌غربی در حوزه اقتصادی، ۳۶ درصد اخلاقی، ۱۳ درصد اجتماعی و سه درصد سیاسی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برداشت غیر مجاز از حساب‌های اشخاص ۲۶ درصد پرونده های اقتصادی استان را در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات تشکیل می دهد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ درصد جرایم نیز مربوط به مزاحمت اینترتی مثل نشر اسناد و تصاویر و فیلم منتسب به خانواده‌ها بوده که اغلب تحریف و ساختگی است.

سرهنگ نصرتی از خانواده‌ها خواست تا به محض ملاحظه چنین داده‌هایی، به مراجع قانونی مراجعه کنند و با اعضای خانواده برخورد فیزیکی نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان ازسایت های شرط بندی خودداری کنند زیرا هر گونه تخلف و سوء استفاده متوجه صاحبان کارت بانکی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان در خرید وفروش ارز دیجیتال احتیاط کنند و زود اعتماد نکنند این مورد بیشتر آسیب پذیر است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سالانه صدها مورد جرم مربوط به استفاده نامناسب از اینترنت و فضای مجازی در آذربایجان‌غربی کشف و دهها نفر که بیشتر آنان نیز جوان هستند، به خاطر این جرم ها دستگیر و روانه زندان می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل