مراسم معنوی «اعتکاف» را در خانه‌های خود برگزار کنیم


مراسم معنوی «اعتکاف» را در خانه‌های خود برگزار کنیم

مسئول ستاد برگزاری اعتکاف استان همدان گفت: با توجه به تعطیلی اعتکاف در سطح کشور از مردم می‌خواهیم امسال این مراسم معنوی را در منازل خود برگزار کنند.

مهدی صلواتیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط فعلی، بر آن شدیم با تبلیغاتی درباره انجام این مراسم و آماده‌سازی معنوی مردم در منازل این فرهنگ معنوی را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف باید در مساجد اربعه و ترجیحاً در مساجد جامع انجام شود اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری در مساجد وجود ندارد، تصریح کرد: بنرهایی در نظر گرفته شده که در سطح شهر نصب خواهد شد و مردم را به انجام امور عبادی تشویق می‌کند و اثرات اعتکاف در این تبلیغات نمایان است.

مسئول ستاد برگزاری اعتکاف استان همدان خاطرنشان کرد: سه برنامه شام میلاد حضرت علی(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء، شب وفات حضرت زینب(س) پس از نماز مغرب و عشاء و اعمال ام داود بعد از نماز ظهر به صورت مجازی برگزار خواهند شد و مردم می‌توانند از طریق سامانه‌هایی که در نظر گرفته شده آن‌ها را مشاهده کنند.

صلواتیان اضافه کرد: سامانه‌ای طراحی شده و پیامک‌هایی برای افراد ارسال می‌شود که نسبت به انجام اعمال کدهایی به آن‌ها داده شده و طبق آن مشخص می‌شود هر فرد چه اعمالی را انجام داده‌ است.

به‌گزارش ایسنا، مراسم اعتکاف هر ساله همزمان با ایام‌البیض از سیزدهم تا پانزدهم رجب در مساجد برگزار می‌شود.



انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟