کیت تشخیص کرونای انگلیسی به استان همدان داده شد


کیت تشخیص کرونای انگلیسی به استان همدان داده شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از تحویل کیت تشخیص کرونای انگلیسی به استان همدان خبر داد.

دکتر منوچهر کرمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کیت تشخیص کرونای انگلیسی به استان همدان تحویل داده شده و موارد استفاده از آن بر اساس یک دستورالعمل کشوری است.

کرمی با بیان این که در شرایط خاصی از این کیت استفاده می‌شود، تصریح کرد: برای مواردی مانند طغیان بیماری با انتشار ناگهانی، بیمارانی که پیشرفت بیماری سریع و علایم بالینی خیلی خاصی دارند از این کیت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان تاکید ما این است که مردم در خرید، رفت‌وآمد و کارهای اداری رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان این که باید سبک زندگی مقابله با کرونا جدی گرفته شود، گفت: در این شرایط مسافرت رفتن به هیچ عنوان صلاح نیست و لازم است که مردم از برخورد با مسافران و افرادی که با ان‌ها دیدار داشتند، اجتناب کنند.

کرمی با تأکید براینکه مردم باید از دست دادن و روبوسی اجتناب کنند و شست‌وشوی دست‌ها و تهویه هوای اماکن مسقف را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون، بیماری قلبی، افرادی که دیابت و سرطان دارند و از همه مهم‌تر زنان باردار باید بسیار مراقب باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان این که از مردم خواهش می‌کنیم در صورت بروز علائم مشکوک، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه و به توصیه پزشکان توجه کنند، گفت: لازم است هنگامیکه از اطرافیان فرد مبتلا درخواست می‌شود آن‌ها هم نمونه بدهند، همکاری لازم انجام شود تا بتوانیم به سرعت بیماران را شناسایی کنیم و در نهایت به هدف قطع زنجیره انتقال بیماری برسیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق