شعب اخذ رای انتخابات در استان مرکزی 20 درصد افزایش می‌یابد


شعب اخذ رای انتخابات در استان مرکزی 20 درصد افزایش می‌یابد

اراک-ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تعداد شعب اخذ رای برای انتخابات سال 1400 در این استان 20 درصد نسبت به دوره قبل افزایش می‌یابد تا مردم به راحتی در این رویداد ملی مشارکت کنند.

«بهروز اکرمی» روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت استقرار و محل شعب در دست بررسی است، افزود: در هیچ نقطه شهر و روستایی استان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار نمی‌شود و مراحل اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود.

وی اظهارداشت: مسئولان برگزاری انتخابات باید قانون انتخابات را با دقت مطالعه کنند و به قوانین تسلط کامل داشته باشند زیرا این انتخابات باید شفاف، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود که رفتار دست اندرکاران انتخابات موید این مبحث است.
وی تاکید کرد: اقدامات و فعالیت‌ها باید به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود و آحاد مردم در جریان تصمیمات باشند بنابراین ممنوعیتی برای حضور خبرنگاران در نشست‌های ستاد انتخابات وجود ندارد.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید از رفتارهای شائبه برانگیز پرهیز کنند و از مواضع تهمت، دوری نمایند و چنانچه تمایل به طرفداری از نامزدهای انتخابات دارند باید از سمت خود استعفا دهند زیرا باید امانتدار مردم بود.
اکرمی یادآور شد: پذیرفتنی نیست رفتار دست اندرکاران انتخابات به گونه‌ای باشد که فعالیت تبلیغاتی موافق و مخالف نامزدی داشته باشد و از رفت و آمدهای شائبه انگیز نیز باید خودداری شود.
وی با بیان اینکه دست‌اندرکاران انتخابات باید با اعضای هیات‌های نظارت (شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی) تعامل و همکاری لازم را داشته باشند، اظهار داشت: همکاری به معنای تداخل وظایف نیست و باید با ایجاد تعامل سازنده شاهد برگزاری انتخابات سالم و نظام‌مند در سطح استان باشیم.
اکرمی افزود: مسئولان ستاد انتخابات، کارگزاران نظام جمهوری اسلامی هستند بنابراین باید اقدامات و رفتارهای آنان موجب سربلندی و سرافرازی نظام باشد.
وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های انتخاباتی باید مستندسازی شود تا نسل آینده انقلاب بر نحوه اجرای انتخابات دسترسی کامل داشته باشند، ضمن آنکه نقاط ضعف انتخابات گذشته در حوزه های مختلف باید آسیب شناسی و برای انتخابات ۱۴۰۰مرتفع شود.
وی با بیان اینکه تجربه مناسبی در ستاد انتخابات داریم گفت: انتخابات ۱۴۰۰ باید در تراز مردم و نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و لازم است با رعایت قوانین، برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی رقم بزنیم.
وی بر مشخص شدن اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات تا پایان هفته تاکید کرد و گفت: برای بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در برگزاری انتخابات باید فراخوان داده شود و اطلاعات مورد نیاز آنان در یک فرمت ویژه تهیه شود و تا ۱۵ اردیبهشت ماه به دبیرخانه ستاد ارسال شود.
وی تاکید کرد: یک تیم کارشناسی مشترک از یک نماینده از دانشگاه علوم پزشکی، پدافند غیر عامل، دفتر سیاسی استانداری و فرمانداری باید تشکیل شود تا دستورالعمل های تدوین شده از سوی وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات، بومی شود.
مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی نیز گفت: باید تدوین شیوه‌نامه پروتکل های بهداشتی در مراحل انتخابات بر اساس مراحل ثبت نام، تبلیغات، مکان و نحوه اخذ رای لحاظ شود.
»عطیه صالحی» افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش عمده‌ای از آموزش‌ها به صورت غیر حضوری در سطوح مختلف برگزار می شود که نیاز است برای مباحث آموزشی در این برهه زمانی از ظرفیت فضای مجازی بهره گیری شود.
وی بیان کرد: باید محتوای آموزشی تولید و در اختیار دست اندرکاران انتخابات قرار گیرد که می‌طلبد در حوزه فناوری اطلاعات و کمیته اطلاع‌رسانی به صورت ویژه به آن پرداخته شود.
مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی بیان کرد: استان مرکزی دارای ۶۰ واحد دانشگاهی و ۶۵ هزار دانشجو است که می‌طلبد از ظرفیت آنان در امر انتخابات بیشترین بهره‌گیری را داشت.
مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید۱۹ برگزاری انتخابات باید در فضای باز صورت گیرد و تامین سلامت مردم مورد توجه ویژه باشد.
«مسعود فراهانی» افزود: همزمان با تقویم انتخابات باید عملکرد فرمانداران در زمان کرونا ارزیابی شود و بسترهای لازم به گونه‌ای فراهم شود که محدودیت‌های دست و پا گیر ایجاد نشود تا مردم با سهولت بیشتری در انتخابات شرکت کنند.
وی تاکید کرد: باید آموزش‌های لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم ارائه شود که این مهم نیازمند تدوین دستورالعمل جامع بهداشتی است.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: برای برگزاری انتخابات دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت به وزارت کشور ابلاغ شده است و پیش‌بینی شده است که انتخابات در فضای باز انجام شود
«عباس اسماعیلی» بیان داشت: پیش بینی شده است که قبل از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ از مسئولان و دست اندرکاران امر انتخابات آزمایش سریع کرونا با اولویت اعضای شعبه‌ها گرفته شود.
وی تاکید کرد: همایش‌ها و اماکن تبلیغاتی باید به صورت جدی تحت نظارت باشند و انجام تبلیغات به صورت مجازی باشد.

بر اساس اطلاعات موجود یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تدارک شده بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

در استان مرکزی علاوه بر برگزاری این ۲ فرآیند، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب نماینده حوزه فراهان، تفرش و آشتیان برگزار می‌شود.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام