قیمت خودرو باید به نفع مصرف‌کنندگان اصلاح شود


قیمت خودرو باید به نفع مصرف‌کنندگان اصلاح شود

عصر خودرو- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: آزادسازی قیمت‌ها بدترین و آخرین راهکار اصلاح قیمت خودروها است و معتقدیم باید با مدیریت قیمت‌های افسارگسیخته مواد اولیه، قیمت خودرو کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مازیار بیگلو در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در محل هتل اسپیناس پالاس افزود: 80 درصد قیمت خودرو شامل قیمت قطعات و مواد اولیه است و معتقدیم امروز قیمت قطعات و مواد اولیه به صورت افسارگسیخته افزایش یافته است.

وی بیان داشت: انجمن قطعه‌سازان آمادگی کامل دارد در صورت تعدیل قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات خود را در تعامل با خودروسازان به نفع مردم کاهش دهد.

بیگلو تأکید کرد: موضع قطعی انجمن این است که بدترین راهکار افزایش قیمت‌هایی است که به مصرف‌کنندگان لطمه بزند.

وی در ادامه به چند طرح مطرح شده در حوزه خودرو اشاره کرد که همگی به صورت موازی بدون اخذ نظر از قطعه سازان در حال پیش رفتن است.

این مقام صنفی بیان داشت: نخستین طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، اما با وجود تماس‌های مکرر با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ظاهراً نمی‌خواهند از قطعه سازان نظرخواهی و استفاده کنند.

وی اضافه کرد: طرح دوم، طرح جهش تولید مطرح شده توسط وزارت صنعت و طرح سوم، طرح قیمت‌گذاری خودرو است که در نهاد ریاست جمهوری در دست پیگیری است و امیدواریم قیمت خودرو یک بار برای همیشه در کشور تعیین تکلیف شود.

بیگلو تاکید کرد: با کاهش قیمت مواد اولیه می‌توان قیمت خودرو درب کارخانه را تا 30 درصد کاهش داد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به پیشنهاد وزیر صنعت در خصوص تشکیل کنسرسیومی از قطعه‌سازان در راستای خودکفایی در خودروسازی اشاره کرد و گفت: این کمیسیون با حضور 30 شرکت تشکیل شده و وجاهت حقوقی نیز دارد، اما جالب است که خودروسازان حتی به این کنسرسیوم وقت ملاقات نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه مسائل و مشکلات، اما قطعه‌سازان همچنان در خط مقدم تولید هستند و سعی دارند تا سال آینده نیز تیراژ تولیدشان را حفظ کنند که از جمله آن‌ها حضور در پروژه های خودکفایی در تولیدات و محصولات جدید ایران خودرو و سایپا است.

بیگلو با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که در صورت گشایش‌های بین‌المللی نباید به سمت شرق یا غرب دوباره متمایل شویم، تصریح کرد در دو سال گذشته و در دوران تحریم‌ها، قطعه سازان به توانمندی بالایی در داخلی سازی قطعات دست یافتند که منجر به کاهش وابستگی‌ها به غرب و شرق شده است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی