بابک رجبی آلبوم موسیقی‌ طنز با لهجه اصفهانی منتشر کرد


بابک رجبی آلبوم موسیقی‌ طنز با لهجه اصفهانی منتشر کرد

آلبوم موسیقی «طنز و طرب» حاصل تجربه‌های طنزآمیز بابک رجبی در موسیقی سنتی و فولکلور ایرانی منتشر شد. به گزارش شیرین طنز، به نقل از... ادامه مطلب نوشته بابک رجبی آلبوم موسیقی‌ طنز با لهجه اصفهانی منتشر کرد اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

آلبوم موسیقی «طنز و طرب» حاصل تجربه‌های طنزآمیز بابک رجبی در موسیقی سنتی و فولکلور ایرانی منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، از خصوصیات این آلبوم خوانش ترانه با لهجه اصفهانی، استفاده از ظرفیت و نوسانات فونتیکی واژگان، همچنین کنایه‌های نقادانه فرهنگی و اجتماعی یاد شده است.

بابک رجبی، مولف «طنز و طرب»، ضرورت ارائه این اثر را در تقلیل فاصله موسیقی سنتی از تمناهای شنیداری مخاطب می‌داند.

ظرفیتی مغفول که باعث تهییج احساسات فروخفته انسان در وضعیت امروز جهان می‌شود. شکلی از بازیافت سنت با نگاهی به خُلقِ خَلق. خلقی که نیازمند آیینه ای است که خود خودش را نشان بدهد و بتواند با اهرم خویشخند، زوایای فکری و رفتاری خود را مرور کند.

طنز و طرب دوست دارد برای عبور از موانع انکار در نواقص فرهنگی و اجتماعی مجوز صادر کند و در عین حال پا از ظرفیت‌های شوخی‌پذیری فرهنگی فرا نگذارد.

قطعات آلبوم طنز و طرب عبارتند از:

«رهرو تکرو» و «گوگوری مگوری» در آواز بیات اصفهان، «آلوده‌ی آلوده» در دستگاه سه‌گاه، «هنر برای هنر» در آواز افشاری، «چین و چروک» در دستگاه ماهور و «حواس پنجگاه» که به صورت مرکب خوانی در دستگاه‌های موسیقی ایرانی است.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ معرفی بابک رجبی

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ویکی پدیا، بابک رجبی، زاده (۱۴ شهریور ۱۳۶۱ در اصفهان) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازنده و خواننده ایرانی می‌باشد.

ساز اصلی بابک رجبی تار است و افزون بر آن سه تار و یوکوله له نیز می‌نوازد. او در ایران سرپرست و آهنگساز گروه نوژان بود و در فرانسه با گروه‌های گوناگون چون اسپرسان و اینکریدبل مکتوب به اجرای برنامه می‌پردازد و هم اکنون مربی موسیقی کودک در مدرسه پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه است.

او در زمینه آهنگسازی برای فیلم نیز فعالیت داشته‌است و با کارگردانانی مثل امرالله احمدجو و سروش صحت کار کرده‌است.

زندگی‌نامه و فعالیت هنری

بابک رجبی در سال ۱۳۶۱ در خانواده‌ای اهل مطالعه و فرهنگ در اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش محمدرضا قهرمان بوکس و دارنده کاپ بهترین تکنیک قهرمانی ایران و معلم آموزش و پرورش بود.

مادرش زرین تاج نیز عاشق موسیقی و از فرهنگیان آموزش و پرورش بود. رفت و آمد هنرمندان و شعرای اصفهان به منزل باعث شد در دوازده سالگی در هنرستان موسیقی اصفهان نزد هدایت الله سیاره به فراگیری تار بپردازد.

در سال ۱۳۷۴ به ورزش بوکس روی آورد و تا ۵ سال در تیم ذوب آهن اصفهان قهرمان و نایب قهرمان رده جوانان و بزرگسالان بوکس استان اصفهان بود. او در سال ۱۳۸۰ برای تحصیل در رشته عمران وارد دانشکده فنی شهید محسن مهاجر اصفهان شد.

در سال ۱۳۸۸ دوران سربازی را به اتمام رساند و در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان در رشته موسیقی ایرانی مشغول به تحصیل شد و پس از دو ترم انصراف داد و در رشته مهندسی عمران در دانشگاه آزاد گلپایگان تحصیلات خود را به پایان برد.

تأسیس گروه موسیقی نوژان

همزمان از سال ۱۳۸۸ با تأسیس گروه موسیقی نوژان نو به اجرای ایده‌های موسیقایی خود می‌پرداخت و موسیقی را بصورت پژوهشی و مفهومی دنبال می‌کرد. بابک رجبی در سال ۱۳۹۰ در رشته فنی وارد پروژه‌های صنعتی شد و در شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان مسئول دفتر فنی و در ورزشگاه ۷۵۰۰۰ نفری نقش جهان اصفهان مسئول ساخت و نصب سازه‌های بتنی طبقه فوقانی این ورزشگاه بود.

یکی از اولین کشورهای درگیر با کرونا بعد از چین ایران بود و هنرمندان زیادی تحت تأثیر اپیدمی واکنش نشان داده‌اند. بابک رجبی دو ماه پیش اولین موسیقی خود را بر مبنای مقام‌های موسیقی ایرانی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و از آن پس هر دوازده مقام موسیقی سنتی ایرانی را با اشعار طنز راجع‌ به کرونا اجرا کرد.

این هنرمند در ادامه برای قدردانی از پرستاران و کادر درمانی موسیقی ساخت و با تشکیل ارکستر آنلاین از مخاطبین خود خواست تا ترانه او را بنوازند و برای او بفرستند نوازندگان مختلف در هر سبک از موسیقی و در هر سنی برای او ویدیو فرستادند و این ویدیوها کنار هم قرار گرفت و به ارکستر آنلاین تبدیل شد.

کنسرت لباس خوانی

کنسرت لباس خوانی گروه موسیقی نوژان به سرپرستی بابک رجبی، اسفند ماه ۹۲ در هنرسرای خورشید اصفهان را در ادامه ببینید :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل