عنوان ستاد نباید مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد بلکه باید تسهیل و روان سازی تجارت باشد


عنوان ستاد نباید مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد بلکه باید تسهیل و روان سازی تجارت باشد

علی مویدی بیان کرد: دلیل اصرار من برای افزایش ارز رانندگان کامیون این بود که وقتی در میان راه پول کم می‌آورند، مجبور به قاچاق می‌شوند.

گروه بازرگانی بازارنیوز؛ علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق اظهار داشت: من با تابلو وعنوان ستاد مبارزه با قاچاق مخالفم. نباید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد بلکه باید ستاد تسهیل و روان سازی تجارت باشد. یعنی باید نگاه از حالت نظامی و امنیتی به حمایت از تجارت تغییر کند.

وی بیان کرد: اگر با این طرز تفکر جدید برنامه‌ها را تدوین کنیم، قطعا حداکثر بازدهی را خواهد داشت. البته بحث مبارزه با مافیای پیچیده به جای خود باقی است و اگرما پیشگیری و رجستری را به موقع انجام دهیم، اصلا چنین مافیایی شکل نخواهد گرفت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق افزود: زمانی به رانندگان ما فقط ۲ هزار یورو پرداخت می‌شد که خیلی کم بود و وقتی به استانبول می‌رسیدند، این ارز تمام می‌شد. در جلسه با بانک مرکزی از رئیس بانک مرکزی خواستم که این مبلغ را به ۵ هزار یورو افزایش دهند که باعث تعجب همه شد.

علی مویدی گفت: بسیاری از کامیون‌های ما در راه‌های اروپا ماندند و دیگران به آن‌ها کمک کردند. دلیل اصرار من برای افزایش ارز رانندگان کامیون این بود که وقتی در میان راه پول کم می آورند، مجبور به قاچاق می‌شوند.

نود اقتصادی/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟