زنان برای گزارش فضاهای بی‌دفاع شهری با چه شماره‌ای تماس بگیرند؟


زنان برای گزارش فضاهای بی‌دفاع شهری با چه شماره‌ای تماس بگیرند؟

طرح افزایش احساس امنیت زنان در همه مناطق تهران در حال اجراست و زنان پایتخت می‌توانند در تماس با کد 4 در سامانه 137، نسبت به اطلاع‌رسانی مواردی که باعث ناامنی آنها در شهر می‌شود، اقدام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره مناسب‌سازی شهر و طرح امنیت زنان در پایتخت گفت: طرح افزایش احساس امنیت زنان از طریق بهسازی فضاهای شهری در منطقه ۱۰ توسط فعالان خود منطقه انجام و بخشنامه اجرای این طرح نیز به همه مناطق ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح امنیت زنان در همه مناطق شهرداری تهران در حال اجراست، گفت: کد ۴ در سامانه ۱۳۷ پاسخگوی امنیت زنان است. بر این اساس، زنان در هر نقطه ازشهر احساس ناامنی کنند از طریق ۱۳۷ می‌توانند به ما اعلام کنند تا این موضوع پیگیری و برطرف شود.

جوادی‌یگانه افزود: ممکن است در برخی نقاط احتیاج به نور باشد یا دیواری باعث ایجاد احساس ناامنی برای زنان شود. این موارد باید اطلاع‌رسانی شود.

معاون شهردار تهران گفت: در تحقیقی که در مورد امنیت زنان در شهر انجام شده است، روشنایی پل‌ها جزو آخرین موارد مورد اعتراض بوده است. اغلب درخواست‌ها در این مورد بوده که اتوبوس‌ها آخر شب‌ها فعال باشند و در پارک‌ها امنیت باشد.

او ادامه داد: بیشترین مساله مربوط به محصور شدن فضاهاست. در شهر، فضاهای رهاشده زیادی وجود دارد و محصور شدن این فضاها و فنس‌کشی به امنیت زنان کمک زیادی می‌کند.

طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری ابتدا به صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ شهرداری تهران اجرایی شد. موضوع روشنایی معابر، گذرهای خلوت، فرم فضا، دسترسی به وسائل نقلیه عمومی و ... از جمله شاخص‌های شناسایی شده در بحث ناامنی در مناطق است.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران پیش از این در مورد اجرای طرح در منطقه ۱۰ گفته بود که با مشارکت بانوان منطقه ۱۰، نقاطی که حس ناامنی را تشدید می‌کرد شناسایی شده و نقشه جی ای اس آن تهیه شده است. بر این اساس، با توجه به بررسی میدانی صورت گرفته در منطقه ۱۰، ۲۰۰ نقطه ناامن از دید زنان محله‌ها شناسایی شده است.

کد خبر 586655

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403