مرکز تخصصی امام شافعی به سمت آموزشکده‌ دانشگاهی حرکت کند


مرکز تخصصی امام شافعی به سمت آموزشکده‌ دانشگاهی حرکت کند

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کردستان گفت: مرکز تخصصی امام شافعی می‌توانند اولین مرکزی باشد که به سمت آموزشکده‌های دانشگاهی برود.

یوسفی در نشست هیئت امنا و اساتید مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی با معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی‌ مدارس علوم دینی کشور، اظهار کرد:‌ اگر این مرکز به سمت اکادمیک نرود عقیم خواهد ماند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از موازی کاری دانشگاه مذاهب اسلامی و این مرکز تخصصی می‌توانیم با هم یک برنامه دقیق و هدفمند را دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کردستان افزود: مرکز تخصصی امام شافعی می‌تواند اولین مرکزی باشد که به سمت آموزشکده‌های دانشگاهی برود.

یوسفی با بیان اینکه ما در حوزه علوم دینی دانشکده نداریم و این مرکز می‌تواند به این سمت حرکت کند، عنوان کرد: برای محتوای درسی و سرفصل‌ها و نظام آموزشی و سیستم الکترونیکی برای این مرکز نیاز ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برای مدارسی که وابسته به مرکز بزرگ اسلامی هستند و سایر مدارس علوم دینی در سطح استان باید این ساز و کار اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه افرادی که در این مرکز تخصصی تدریس می‌کنند باید به لحاظ مالی و اقتصادی مورد حمایت قرار گیرند، گفت: برخی از اساتیدی که در این دانشگاه تدریس می‌کنند از هیچ پشتوانه مالی و حقوقی برخوردار نیستند.

مرکز تخصصی امام شافعی به سمت آموزشکده‌ دانشگاهی حرکت کند

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد:‌ خداوند در قرآن کریم همواره به کسب علم تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسب علم و علم‌آموزی موجب ارتقای توانایی علما و روحانیون و در نتیجه پاسخگویی به مسائل دینی و شبهات موجود در جامعه می‌شود.

وی با تاکید براینکه مسئله علم و علم‌آموزی از چنان اهمیتی برخوردار است که بزرگان ما از علم به عنوان یک رودخانه همیشه جاری یاد می‌کنند، گفت: علم تنها به مسائل دینی خلاصه نمی‌شود و همه نکات و حوزه‌ها را دربر می‌گیرد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد:‌ علم باید در مسیر خدمت به جامعه قرار گیرد، علمی که موجب رنج و آزار بشر شود هیچ ارزشی ندارد.

ماموستا رستمی از علما و روحانیون به عنوان طبیب روح انسان نام برد و گفت: ‌برخی بیماری‌ها با دارو مداوا نمی‌شود علما طبیت روح بشر هستند.

وی اضافه کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ امروز جامعه بشریت فاصله گرفتن از معنویت است، معنویت قلب انسان را منور می‌کند.

امام جمعه سنندج با تاکید براینکه علم باید با معرفت توام باشد، عنوان کرد: بزرگان دین همواره علم و معنویت را با هم آمیخته‌اند و همین مسئله موجب پیشبرد اهداف آنها شده است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: مراکز علوم دینی، حجره‌های سنتی و غیره باید از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرند و با نظارت مناسب زمینه تربیت طلاب و علمای توانمند در آنها فراهم شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با حمایت شورای برنامه‌ریزی اهل سنت شاهد تقویت هرچه بیشتر مرکز تخصصی امام شافعی کردستان باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!