چگونه دیجی بایت استخراج کنیم؟


چگونه دیجی بایت استخراج کنیم؟

همانطور که می‌دانید، امنیت شبکه دیجی بایت همانند اکثر ارزهای دیجیتال این روزهای بازار، از طریق روش معروف POW یا همان ماینینگ تامین می‌شود و در نتیجه آن دیجی بایت پس از استخراج تولید شده و به عنوان پاداش به ماینرها اعطا می‌شود. خب دیجی بایت همانند بیت‌کوین تعداد محدودی دارد اما در تعداد بسیار متفاوت است. تعداد کل واحدهای دیجی بایت 21 میلیارد خواهد...

همانطور که می‌دانید، امنیت شبکه دیجی بایت همانند اکثر ارزهای دیجیتال این روزهای بازار، از طریق روش معروف POW یا همان ماینینگ تامین می‌شود و در نتیجه آن دیجی بایت پس از استخراج تولید شده و به عنوان پاداش به ماینرها اعطا می‌شود. خب دیجی بایت همانند بیت‌کوین تعداد محدودی دارد اما در تعداد بسیار متفاوت است. تعداد کل واحدهای دیجی بایت 21 میلیارد خواهد بود که طبق پیش‌بینی مسئولین این ارز دیجیتال فرایند ماین این واحدها تا سال 2035 اتفاق می‌افتد.

زمان ایجاد بلاک دیجی بایت در ابتدای فعالیت حدود 60 ثانیه بود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر دو سال یکبار این عدد نصف می‌شود. هم اکنون این عدد 15 ثانیه است. البته پاداش استخراج دیجی بایت نیز به منظور حفظ ویژگی کمیابی در هر بلاک هرماه 1 درصد کم می‌شود!

استخراج دیجی بایت با 5 الگوریتم خاص انجام می‌شود. در واقع برای ایجاد عدم تمرکز و البته جلوگیری از انحصار، هر الگوریتم می‌تواند حدود 20 درصد از استخراج را بر عهده بگیرد.

اما برای استخراج باید چه کار کنیم؟

استخراج و ماین دیجی بایت صرفا با کارت‌های گرافیک اصلا به صرفه نیست و به همین دلیل باید به سراغ یکی از دستگاه‌های مخصوص این کار یعنی ASIC یا FPGA بروید. البته دستگاه شما باید با یکی از الگوریتم‌های مخصوص دیجی بایت کار کرده و اقدام به استخراج این ارز دیجیتال نماید.

در واقع اگر بخواهیم راحت‌تر بگوییم، دستگاه‌های FPGA از الگوریتم Odocrypt استفاده کرده و دستگاه‌های ASIC از 4 الگوریتم دیگر یعنی Scrypt ،Skein ،Qubit و SHA-256 پشتیبانی می‌نمایند. البته این نکته را بدانید که با بهره‌گیری از دستگاه‌های استخراج لایت کوین و البته بیت کوین می‌توانید DGB را هم استخراج نمایید.

پس برای استخراج یا ماین دیجی بایت کافی است یکی از دستگاه‌های مد نظر خود را تهیه کرده و آن را به یکی از استخرهای دیجی بایت متصل نمایید.

برای یافتن لیست استخرهای دیجی بایت می‌توانید به اینجا نگاهی بی اندازید!

از کجا دیجی بایت بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش دیجی بایت می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید دیجی بایت تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون دیجی بایت به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر تنها پلتفرم همتا به همتا که دیجی بایت را در ایران عرضه می‌کند، اپلیکیشن ارزیف بوده که به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی دیجی بایت نیز در آنجا بشوید. پس اگر به دیجی بایت علاقه مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق