مجلس برای واردات کالا سقف هشت میلیارد دلاری ارز تعیین کرد


مجلس برای واردات کالا سقف هشت میلیارد دلاری ارز تعیین کرد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند سقف 8 میلیارد دلاری برای تأمین ارز واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی برای دولت تعیین شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست بعدازظهر دوشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی و دومین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، در ردیف ۴ بند «ب» تبصره یک ماده واحده با پیشنهاد اصلاح کل «محمد حسین بحرینی» نماینده مردم مشهد و کلات با ۱۲۱ رای موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد دولت و دستگاه‌های ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد دلار شدند.

بر اساس ماده اصلاحی دولت و دستگاه ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله بانک مرکزی مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازی (اصلی و فرعی و سایر منابع) به غیر از نرخ سامانه معاملاتی الکترونیکی«ETS» به جز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد دلار نیستند.

با رای نمایندگان دولت موظف است بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی کشور نسبت به افزایش تدریجی نرخ ارز ترجیحی موارد فوق‌الذکر تا نرخ سامانه معاملات الکترونیکی ETS اقدام نموده و مابه‌التفاوت منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ و جدول شماره ۵ این قانون واریز نماید.

«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کالاهای اساسی شامل نهاده‌های دامی نیز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا