آثار جشنواره صالح (ع) در عرصه جهانی و بین المللی مشهود خواهد بود


آثار جشنواره صالح (ع) در عرصه جهانی و بین المللی مشهود خواهد بود

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با اشاره به اینکه جشنواره صالح (ع) فرصتی برای به تصویر کشیدن برکات، توسلات و عبادات در اماکن مقدسه است، گفت: امید است با همفکری هنرمندان و مومنان دغدغه مند گامی در ترویج معارف احمد بن موسی (ع) برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، افتتاح جشنواره صالح (ع) امروز چهارم اسفند همزمان با سالروز ولادت امام جواد (ع) در آستان امامزاده احمد بن موسی کاظم (ع) امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

در این مراسم افتتاحیه، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) گفت: نهمین امام شیعیان جهان فرمودند اگر کسی به زمان خودش آشنا و عالم نباشد، شبهات، هجمه ها و فتنه ها او را زمین گیر می کند.

مدیر آستان امامزاده صالح (ع) افزود: هر کسی که موقعیت شناس نباشد، جریانات او را می ربایند و در حال حاضر که عصر رسانه است، باید همه موقعیت شناس و زمان شناس باشند. آیت الله جوادی آملی در این زمینه فرمودند اگر قرار بود بعد از نبی اکرم (ص) پیامبر دیگری باشد، قطعا اعجاز او رسانه بود؛ بنابراین در این شرایط باید مسئله رسانه را جدی بگیریم.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی جشنواره صالح (ع) را فتح بابی دانست که در این مکان مقدس برگزار می شود و گفت: جشنواره صالح (ع) نه تنها در منطقه بافت شمال تهران برگزار می شود بلکه این جشنواره آثارش در عرصه جهانی و بین المللی مشهود است.

وی جشنواره صالح (ع) را فرصتی برای به تصویر کشیدن برکات، توسلات و عبادات در اماکن مقدسه دانست و گفت: با وجود هنرمندان وابسته به دین همچون مبلغان حوزه، دبیران پرورشی مدارس و اساتید دانشگاه این جشنواره اداره می شود و فرصت مغتنمی برای گردهم آمدن و همفکری هنرمندان و مومنان دغدغه دار.

مدیر آستان امامزاده صالح (ع) خاطرنشان کرد: با افتتاح دبیرخانه این جشنواره امیدواریم که بتوانیم هنرنمایی و خردورزی هنرمندان اهل دین را در بهبود برنامه های این آستان مشاهده کنیم زیرا معتقدیم که چشمان تیزبین اهالی رسانه و زبان ناصح آنها می تواند زمینه رفع مشکلات و نواقص فعالیت ها شود و ما در ارتقای هرچه بهتر برنامه ها کمک کند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه ما به قدرت عظیم رسانه ایمان داریم، تصریح کرد: امید است که با دست هم دادن اهالی هنر و اهل دین مفتاحی برای گشایش در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شود زیرا اگر حضرت احمد بن موسی (ع) حی بودند این مکان مقدس را پایگاه خدمت و گشایش برای مردم می نمودند چرا که این رویکرد اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه است و امید است که اهالی رسانه ما را در حل مشکلات اجتماعی مردم کمک کند.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رویکردهای این سازمان در برگزاری جشنواره هایی با رویکرد وقف گفت: هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری و جشنواره سلامت، وقف و امور خیریه از جمله جشنواره هایی است که در دستور کار این سازمان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت 1100 بیمارستان و درمانگاه وقفی در کشور گفت: در حوزه امامزادگان نیز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه جشنواره ها و برنامه هایی طراحی شده است که از جمله این جشنواره ها جشنواره صالح (ع) است.

وی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی جامعه هدف آثاری با موضوعات فاخر و جریان سازی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این برنامه اصغر همت از هنرمندان کشورمان به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: هنر همراه با علم و استفاده از خیال و حس عاملی است برای رسیدن انسان برای کامل شدن چرا که خاستگاه هنر به ویژه تئاتر دینی است و در ادیان های مختلف نیز به این هنر توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ارایه آثار دینی بیشتر به ظواهر پرداخته شده است و حتی در برخی مواقع خرافات رواج یافته که این نه تنها نفعی نداشته بلکه خطرناک نیز بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که جشنواره صالح (ع) بتواند زمینه معرفی آثار هنرمندان مرتبط با حضرت احمد بن موسی (ع) را فراهم کند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد