شناسایی 3 مورد مشکوک مبتلا به کرونای انگلیسی در سبزوار


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سه مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در سبزوار شناسایی شدند.

دکتر علیرضا مسلم در جمع خبرنگاران افزود: این بیماران مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته افرادی میانسال هستند که در حال حاضر در مرکز آموزش درمانی واسعی بستری هستند.

وی تصریح کرد: همه اعضاء خانواده این بیماران مشکوک به ویروس جهش یافته در قرنطینه به سر می‌برند و آزمایشات و نمونه‌برداری از این افراد انجام و برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

مسلم با هشدار به رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی گفت: قدرت سرایت و بیماری زایی این ویروس نسبت به ویروس چینی بسیار بالاتر بوده به طوری که شدت علائم و میزان مرگ و میر در ابتلا به این ویروس افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست ‌و شوی مکرر دست ‌ها، در خانه ماندن، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و پرهیز از حضور در تجمع‌هاست.

مسلم ادامه داد: توجه جدی و رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آحاد مردم مهمترین راه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا است.

وی مطرح کرد: با توجه به نزدیک شدن سال نو و تعطیلات عید نوروز از همه مردم تقاضا می شود از تردد در سطح شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید اکیدا خودداری نموده و از تدارک جهت مسافرت و دید و بازدید در ایام نوروز جدا پرهیز نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هر گونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه ساز موج جدید ویروس کرونا خواهد بود لذا مشارکت و همکاری مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند یاری رسان مجموعه سلامت در مبارزه با کرونا باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش