پرونده قتل عمد پس از 42 سال با رضایت اولیاءدم مختومه شد


پرونده قتل عمد پس از 42 سال با رضایت اولیاءدم مختومه شد

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج یک مورد پرونده قتل عمد پس از 42 سال منجر به رضایت شد.

بهادر اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال 1358 بر اثر نزاع در باغ خانوادگی یک فقره قتل عمد با سلاح گرم اتفاق می افتد که قاتل از صحنه جرم متواری می گردد و پس از 33 سال در سال 1393 دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید که پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص گردید .

وی افزود : با ارجاع دادستان ، پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع می گردد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده های اولیای دم در نهایت پس از 42 سال با اصلاح ذات البین مختومه گردید .

اسدی خاطرنشان ساخت : با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده سیزدهمین پرونده قتلی بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر گردید.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم می‌باشد که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری بعمل آید.

وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا