فرماندار آستارا بازنگری طرح هادی روستاها را خواستار شد


فرماندار آستارا بازنگری طرح هادی روستاها را خواستار شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: برخی از طرح‌های هادی روستاهای این شهرستان بعد از گذشت 18 سال به بازنگری نیاز دارند و دستگاه‌های متولی، برای توسعه مناطق روستایی به این مهم اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز دوشنبه در بازدید از روستاهای دربند، عباس آباد، بیجاربین، ویرمونی و هودول آستارا بیان کرد: اجرای طرح هادی باعث آبادانی روستاها و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز می شود.

وی افزود: کمبود اعتبار از دلایل اجرا نشدن طرح هادی برخی روستاها نظیر دربند است و رفع بعضی مشکلات در مورد زیرسازی و لکه گیری آسفالت نیز، نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است.

وی ادامه داد: تعریض و پیاده رو سازی مسیر روستای دربند و حاشیه تالاب استیل با هدف توسعه گردشگری ضروری است و با پیگیری های انجام شده، خانه بهداشت روستای دربند هم به زودی راه اندازی خواهد شد.

فرماندار آستارا گفت: تعدادی از جنگل نشینان در سال های گذشته در شهرک دربند ساماندهی شده اند اما زیرساخت های آب و برق شهرک جوابگو نیست و بنیاد مسکن با همکاری دستگاه های مرتبط، مشکل آنها را رفع کند.

صابر افزود: ورودی روستای عباس آباد فاقد روشنایی است و آسفالت محلات آن تخریب شده است و اداره های برق و راهداری با همکاری دهیاری، در چند روز آینده این مشکلات را رفع کنند.

وی بیان کرد: بیشتر روستاهای آستارا مشکل آب و راه دارند و این موانع باید با همت دستگاه های مرتبط رفع شود و لایروبی برخی آب بندان ها در روستاهای دربند و ویرمونی، برای پیشگیری از سیلاب در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار آستارا آمادگی دهیاری و شوراهای اسلامی روستاها را برای برگزاری انتخابات خواستار شد و بر مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات سالم تاکید کرد.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...