پیش بینی قیمت طلا بعد از توقف اجرای پروتکل الحاقی


پیش بینی قیمت طلا بعد از توقف اجرای پروتکل الحاقی

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران علت افزایش جزیی قیمت طلا و سکه را رشد نرخ ارز و اونس جهانی عنوان کرد و گفت: امروز تعداد خریداران سکه بیشتر شده و همین موضوع حباب آن را به 750هزار تومان افزایش داده است.

پیش بینی قیمت طلا بعد از توقف اجرای پروتکل الحاقی

به گزارش راهبرد معاصر محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌وهوای بازار طلا در یک روز باقی‌مانده تا توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران توضیح داد: با شروع کار بازارهای جهانی ارزش اونس طلا حدود ۱۲دلار افزایش یافت و از طرف دیگر روند بازار ارز تحت تاثیر این اتفاق سیاسی صعودی شده که تاثیر این دو عامل را در رشد قیمت طلا و سکه شاهد هستیم.

او ادامه داد: عوامل سیاسی تاثیر مستقیمی بر قیمت‌ طلا و سکه ندارد اما از آنجا که این عوامل تغییر‌دهنده مسیر بازار ارز است، درصورت هر اتفاقی ابتدا قیمت دلار و سپس طلا و سکه واکنش نشان خواهد داد.

کشتی‌آرای همچنین از افرایش تقاضا برای سکه خبر داد و گفت: امروز با بالارفتن قیمت‌ها حجم معاملات سکه هم افزایش یافته و باعث شده حباب آن به ۷۵۰هزار تومان برسد اما همچنان بازار مصنوعات طلا بدون مشتری است.

این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت‌ طلا و سکه بعد از توقف اجرای پروتکل الحاقی توضیح داد: این موضوع قیمت دلار را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به همین ترتیب با هر نوسانی در بازار ارز قیمت طلا و سکه بالا و پایین خواهد شد اما انتظار سقوط یا صعود چندانی هم نداریم.

قیمت طلا و سکه ۴اسفند ماه۹۹

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا، در ساعت (۱۴:۴۰) معاملات امروز بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۱۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۶۸۲هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۰هزار تومان است.

اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد