سی‌وششمین موسیقی فجر به ایستگاه پایانی رسید/ قدردانی وزیر بهداشت


سی‌وششمین موسیقی فجر به ایستگاه پایانی رسید/ قدردانی وزیر بهداشت

آیین پایانی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بعدازظهر امروز دوشنبه چهارم اسفند ماه با حضور وزیر ارشاد و تعدادی از هنرمندان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بعدازظهر روز دوشنبه چهارم اسفندماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، کاندیداهای دریافت جایزه بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره و بدون حضور تماشاگران در تالار وحدت تهران برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش، محمد سریر، داود گنجه‌ای، تقی ضرابی و تعدادی دیگر از هنرمندان از جمله مهمان این مراسم با اجرای آل عباس هستند.

در ابتدای برنامه نماهنگ اصلی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پخش شد.

پس از پخش کلیپ رسمی جشنواره نوبت به پخش پیام تصویری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هنری جشنواره رسید.

سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تصویری خود آورده بود: یک سال سخت را پشت سر گذاشتیم سالی که مهمان ناخوانده کرونا با آفات متعدد و ابتلائات بسیارش زمینه فعالیت‌های هنری را بسیار محدود کرد. سالی که فعالیت‌های هنری به دلیل مراعات ناگزیری که باید برای حفظ سلامتی می‌داشتیم، محدود برگزار شد یا برگزار نشد و بخاطر همین موضوع شاید رویدادهای موسیقی آسیب بسیار جدی تری را تجربه کردند.

وی افزود: گرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بضاعت مزجات کوشید تا رویدادها و اجراها و کنسرت‌هایی را برای پاسداشت هنر موسیقی به خصوص موسیقی اصیل ایرانی تمهید کند و آنها را از فرصت فضای مجازی به سمع و نظر مخاطبان برساند. امیدوارم بر اثر این صبر نوبت ظفری در پیش رو باشد و سال آینده با محدود شدن و رفع این بیماری دوباره فضای هنر و فعالیت هنرمندان رونق و شکوه پیشین خود را باز بیابد و اعتلای بیشتری و بهتری شاهد باشیم.

حسینی ادامه داد: از تمامی همکاران عزیز و ارجمندم، دوستانی که ستاد برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را اداره کردند و از تمام دست‌اندرکاران و همراهان صمیمانه تشکر می‌کنم. اقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور و شرکت در جشنواره شاهد بودیم.

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیام تصویری خود گفت: از آغازین روزهای شیوع کرونا هنرمندان شریف این مرز و بوم رسالت اجتماعی خود را به جا آوردند و با تولید و خلق آثار مختلف به یاری کادر درمان و همینطور مردم عزیزمان شتافتند و در یک سالی که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار بسیاری از فعالیت‌های شغلی دیگر امکان اجرای جمعی نداشت دست به ارایه اثر و خلق اثر زدند.

اله‌یاری ادامه داد: برای سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر هم باید از هنرمندان عزیزی که قبول زحمت کردند و در جشنواره حاضر شدند، شورای محترم سیاستگذاری، هیات‌های مختلف انتخاب و داوری و عزیزانی که کمک کردند، تشکر کنم. علی رغم سختی‌هایی که کرونا دارد امسال سعی شد در شکل جدید سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را برگزار کنیم. همانطور که این توفیق حاصل شد جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره ملی موسیقی نواحی کشور هم برگزار شود.

وی افزود: در این دوره بخش رقابتی به جشنواره بازگشت و شاهد رقابت آلبوم‌های فراوانی بودیم، اقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور و شرکت در بخش اجراهای صحنه‌ای جشنواره شاهد بودیم و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و بخش پژوهش جشنواره نیز برگزار شد.

مدیرکل دفتر موسیقی ادامه داد: امید دارم آنچه که ماحصل تلاش دبیر محترم، اعضای محترم شورای سیاستگذاری، شورای ارزیابی و هیات انتخاب آثار و گروه‌ها و داوری جشنواره و همکارانم در ستاد برگزاری جشنواره بود مورد نظر مردم عزیز قرار بگیرد. امیدوارم با کم شدن سایه این ویروس از سر کشورمان عموم فعالیت‌های اجتماعی مردم به حالت عادی برگردد و شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی هنری و اقتصاد هنر باشیم.

حسن ریاحی دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم در پیام تصویری خود گفت: سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم برگزار شد و اینجا لازم می‌دانم از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ستاد جشنواره که در این مدت در بخش‌های مختلف زحمت کشیدند تشکر کنم. امسال مساله مهمی که اتفاق افتاد اعلام مجدد جایزه باربد بود که خیلی استقبال شد، هنرمندان جوان مخصوصاً در بخش آهنگسازی و نوازندگی استقبال کردند و امیدوارم این جایزه ادامه پیدا کند و اگر امکان داشته باشد بخش رقابتی از سال آینده بین‌المللی برگزار شود یعنی هنرمندان خارج از کشور که روی موسیقی ایران کار می‌کنند، آثار خود را ارسال کنند. امیدوارم سال آینده با حل شدن مساله کرونا بتوانیم جشنواره را وسیع‌تر برگزار کنیم.

معرفی برگزیدگان بخش ترانه

پس از پخش پیام‌های تصویری مدیران جشنواره نوبت به اعلام اسامی برگزیدگان بخش جایزه ترانه رسید که در این بخش احمد صدری، محمدعلی بهمنی، امیری اسفندقه و ناصر فیض جوایز را اهدا کردند.

اهورا ایمان، کامران رسول‌زاده، علیرضا بدیع و زمان نورانی چهار برگزیده بخش ترانه در این دوره از جشنواره بودند.

قدردانی وزیر بهداشت از شیوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر

پس از اهدای جوایز بخش ترانه پیام تصویری نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای قدردانی از شیوه برگزاری جشنواره سی و ششم موسیقی فجر پخش شد.

در پیام تصویری نمکی آمده بود: «با سلام به محضر هنرمندان، اصحاب بزرگوار موسیقی کشور و موسیقی جهان که در جشنواره موسیقی فجر کشور امسال شرکت داشتند. بیماری کووید ۱۹ تحولات عظیمی در عرصه‌های سلامت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه در دنیا رقم زد. و یکی از آنها این بود که همه امور را به سمت فضای مجازی برد گرچه فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل کمک کرد مردم کمتر از هم دور شوند اما لذت گردهمایی‌ها و هم نفسی‌ها را نداشت و این جز اجبار راهی نبود.

وی افزود: از همه اصحاب موسیقی که امسال جشنواره را از طریق رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری و در قالب فضای مجازی برگزار کردند، تشکر می‌کنم. به شدت دلم تنگ بود برای شنیدن زخمه‌ها، آواها و نواهای سرزمین مادری و همه سرزمین‌هایی که می‌توانند به شکل دلنواز با زخمه‌ها، آواها، نواها و سرودهای دلنشین مایه فرح بخشی جامعه و مردم باشند.

نمکی ادامه داد: این حرف همواره جریان دارد که آنجا که قلم از نوشتن می‌ماند و زبان از گفتن می‌ایستد موسیقی آغاز می‌شود، موسیقی آغاز زیبایی زندگی است. از عزیزانی که آواها و نواهای دلنواز و روح بخش آن‌ها در جان و دل ما ماندگار است و صدای جاودانه آن‌ها همواره در تاریخ این سرزمین خواهد گشت و روح افزای همه دل‌های مشتاق و سینه‌های عاشق خواهد بود یاد می‌کنیم و به روح بلند آن‌ها که معمولاً جای آنان در تاریخ این سرزمین به آسانی پر نمی‌شود، درود می‌فرستیم.

وی افزود: از همه عزیزانی که در برگزاری جشنواره موسیقی فجر پروتکل‌ها را رعایت کردند، سپاسگزاری می‌کنم. ان‌شاءلله هرچه زودتر با دعای خیر اصحاب هنر و بزرگان موسیقی کشور با پایان دوره سهمگین ویروس کرونا و مشکلاتی که بر مردم ما تحمیل کرد و مدافعان سلامت و عزیزان زیادی از ما گرفت و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد و داغ جگرسوز آن‌ها تا آخرین لحظه حیات بر دل بنده به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت باقی است، بتوانیم در کنار اصحاب موسیقی و هنر کشور پایان این روزهای سخت و ملال‌آور را جشن بگیریم.

معرفی برگزیدگان بخش «موسیقی و رسانه»

پس از پخش صحبت‌های وزیر بهداشت، نوبت به اعلام اسامی برگزیدگان بخش جایزه «موسیقی و رسانه» رسید.

برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند؛

قالب گفتگو

در بخش «گفتگوی مطبوعات» نگار حسین‌خانی از روزنامه «همشهری» برای گفتگویی با عنوان «که از باد و باران نیابد گزند» برگزیده ندا سیجانی از روزنامه «ایران» برای گفتگویی با عنوان «مرا معلم عشق تو شاعری آموخت» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش «خبرگزاری‌ها» نیز علیرضا سعیدی از خبرگزاری مهر برای گفتگویی با عنوان «شغل هنرمند در وزارت کار ثبت می‌شود / حاشیه‌های یک انتخابات صنفی» برگزیده شد.

امیرحسین دولتشاهی از خبرگزاری ایرنا برای گفتگویی با عنوان «استاد مصطفی محبی‌زاده و یک سینه خاطره از موسیقی ایرانی» در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

قالب گزارش

در بخش «خبرگزاری‌ها» امیرحسین دولتشاهی از خبرگزاری ایرنا برای گزارشی با عنوان «درباره فضل الله توکل» برگزیده شد.

در بخش مطبوعات نیز صابر محمدی از روزنامه «همشهری» برای گزارش با عنوان: «تذکره دلتنگی» برگزیده شد.

مهدی فیضی‌صفت از روزنامه «همدلی» برای گزارشی با عنوان «پرونده نافرجام» در این بخش تقدیر شد.

بخش مقاله تخصصی

سپهر سراجی از مجله «هنرهای زیبا» برای مقاله‌ای با عنوان «بازشناسی ویژگی‌های مرکز موسیقی ایرانی به عنوان عناصر هویت ساز در این سنت» برگزیده و محمد خلیلیان از مجله «هنر موسیقی» برای مقاله‌ای با عنوان «جامعه شناسی موسیقی» تقدیر شد.

قالب یادداشت

در بخش «روزنامه» محمود توسلیان از روزنامه «اعتماد» برای یادداشتی با عنوان: «شجریان، گوی بیان» شایسته تقدیر شناخته شد.

بخش نگاه ویژه / چهل نوا

در بخش نگاه ویژه نیره خادمی از روزنامه «شهروند» برای گفتگویی با عنوان «اندوه دل نگفتم الا یک از هزاران» شایسته تقدیر شناخته شد.

در این بخش محمدرضا مقدم از روزنامه «ولایت» قزوین هم برای گفتگویی با عنوان: «اجرای سرود در محضر امام (ره) را نقطه عطفی در زندگی می‌دانم» تقدیر شد.

برنامه‌های رادیویی

برنامه‌های ترکیبی

بهرام نوری از رادیو گیلان برای برنامه‌ای با عنوان: «گیله بوخا، درباره موسیقی طالش» برگزیده شد.

برنامه‌های مستند ترکیبی

در این بخش هانیه پیرامی از رادیو خراسان جنوبی برای برنامه‌ای با عنوان: «سرکوه بلند» برگزیده و مسعود خسروی از رادیو خراسان جنوبی برای برنامه‌ای با عنوان: «چکه» تقدیر شد.

گزارش خبری

مریم تکافی از خبرگزاری صدا و سیما مشهد برای گزارشی با عنوان: «سرزمین نواها» شایسته تقدیر شناخته شد.

مستند گزارشی

خانم مرضیه رحیمی از رادیو مشهد برای گزارشی با عنوان: «دست‌ها می‌بینند» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش نگاه ویژه هیات داوران هم زهرا صادق‌زاده از رادیو خراسان رضوی برای گزارشی با عنوان: «صدایی از دل تاریخ» درباره استاد ابراهیم شریف‌زاده و وحید خانه‌ساز از خبرگزاری ایلنا برای گفتگویی با عنوان: «بانوی بلوچی که بدون دندان هنوز قادر به خواندن است» برگزیده شدند.

هیات داوران در بخش تیتر هیچ برگزیده‌ای معرفی نکرد.

در ادامه آیین اختتامیه برگزیدگان بخش رقابتی جشنواره با اهدای جایزه «باربد» معرفی شدند.

این گزارش در حال تکمیل است...


به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بعدازظهر روز دوشنبه چهارم اسفندماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، کاندیداهای دریافت جایزه بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره و بدون حضور تماشاگران در تالار وحدت تهران برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش، محمد سریر، داود گنجه‌ای، تقی ضرابی و تعدادی دیگر از هنرمندان از جمله مهمان این مراسم با اجرای آل عباس هستند.

در ابتدای برنامه نماهنگ اصلی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پخش شد.

پس از پخش کلیپ رسمی جشنواره نوبت به پخش پیام تصویری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هنری جشنواره رسید.

سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تصویری خود آورده بود: یک سال سخت را پشت سر گذاشتیم سالی که مهمان ناخوانده کرونا با آفات متعدد و ابتلائات بسیارش زمینه فعالیت‌های هنری را بسیار محدود کرد. سالی که فعالیت‌های هنری به دلیل مراعات ناگزیری که باید برای حفظ سلامتی می‌داشتیم، محدود برگزار شد یا برگزار نشد و بخاطر همین موضوع شاید رویدادهای موسیقی آسیب بسیار جدی تری را تجربه کردند.

وی افزود: گرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بضاعت مزجات کوشید تا رویدادها و اجراها و کنسرت‌هایی را برای پاسداشت هنر موسیقی به خصوص موسیقی اصیل ایرانی تمهید کند و آنها را از فرصت فضای مجازی به سمع و نظر مخاطبان برساند. امیدوارم بر اثر این صبر نوبت ظفری در پیش رو باشد و سال آینده با محدود شدن و رفع این بیماری دوباره فضای هنر و فعالیت هنرمندان رونق و شکوه پیشین خود را باز بیابد و اعتلای بیشتری و بهتری شاهد باشیم.

حسینی ادامه داد: از تمامی همکاران عزیز و ارجمندم، دوستانی که ستاد برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را اداره کردند و از تمام دست‌اندرکاران و همراهان صمیمانه تشکر می‌کنم. اقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور و شرکت در جشنواره شاهد بودیم.

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیام تصویری خود گفت: از آغازین روزهای شیوع کرونا هنرمندان شریف این مرز و بوم رسالت اجتماعی خود را به جا آوردند و با تولید و خلق آثار مختلف به یاری کادر درمان و همینطور مردم عزیزمان شتافتند و در یک سالی که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار بسیاری از فعالیت‌های شغلی دیگر امکان اجرای جمعی نداشت دست به ارایه اثر و خلق اثر زدند.

اله‌یاری ادامه داد: برای سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر هم باید از هنرمندان عزیزی که قبول زحمت کردند و در جشنواره حاضر شدند، شورای محترم سیاستگذاری، هیات‌های مختلف انتخاب و داوری و عزیزانی که کمک کردند، تشکر کنم. علی رغم سختی‌هایی که کرونا دارد امسال سعی شد در شکل جدید سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را برگزار کنیم. همانطور که این توفیق حاصل شد جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره ملی موسیقی نواحی کشور هم برگزار شود.

وی افزود: در این دوره بخش رقابتی به جشنواره بازگشت و شاهد رقابت آلبوم‌های فراوانی بودیم، اقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور و شرکت در بخش اجراهای صحنه‌ای جشنواره شاهد بودیم و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و بخش پژوهش جشنواره نیز برگزار شد.

مدیرکل دفتر موسیقی ادامه داد: امید دارم آنچه که ماحصل تلاش دبیر محترم، اعضای محترم شورای سیاستگذاری، شورای ارزیابی و هیات انتخاب آثار و گروه‌ها و داوری جشنواره و همکارانم در ستاد برگزاری جشنواره بود مورد نظر مردم عزیز قرار بگیرد. امیدوارم با کم شدن سایه این ویروس از سر کشورمان عموم فعالیت‌های اجتماعی مردم به حالت عادی برگردد و شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی هنری و اقتصاد هنر باشیم.

حسن ریاحی دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم در پیام تصویری خود گفت: سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم برگزار شد و اینجا لازم می‌دانم از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ستاد جشنواره که در این مدت در بخش‌های مختلف زحمت کشیدند تشکر کنم. امسال مساله مهمی که اتفاق افتاد اعلام مجدد جایزه باربد بود که خیلی استقبال شد، هنرمندان جوان مخصوصاً در بخش آهنگسازی و نوازندگی استقبال کردند و امیدوارم این جایزه ادامه پیدا کند و اگر امکان داشته باشد بخش رقابتی از سال آینده بین‌المللی برگزار شود یعنی هنرمندان خارج از کشور که روی موسیقی ایران کار می‌کنند، آثار خود را ارسال کنند. امیدوارم سال آینده با حل شدن مساله کرونا بتوانیم جشنواره را وسیع‌تر برگزار کنیم.

معرفی برگزیدگان بخش ترانه

پس از پخش پیام‌های تصویری مدیران جشنواره نوبت به اعلام اسامی برگزیدگان بخش جایزه ترانه رسید که در این بخش احمد صدری، محمدعلی بهمنی، امیری اسفندقه و ناصر فیض جوایز را اهدا کردند.

اهورا ایمان، کامران رسول‌زاده، علیرضا بدیع و زمان نورانی چهار برگزیده بخش ترانه در این دوره از جشنواره بودند.

قدردانی وزیر بهداشت از شیوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر

پس از اهدای جوایز بخش ترانه پیام تصویری نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای قدردانی از شیوه برگزاری جشنواره سی و ششم موسیقی فجر پخش شد.

در پیام تصویری نمکی آمده بود: «با سلام به محضر هنرمندان، اصحاب بزرگوار موسیقی کشور و موسیقی جهان که در جشنواره موسیقی فجر کشور امسال شرکت داشتند. بیماری کووید ۱۹ تحولات عظیمی در عرصه‌های سلامت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه در دنیا رقم زد. و یکی از آنها این بود که همه امور را به سمت فضای مجازی برد گرچه فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل کمک کرد مردم کمتر از هم دور شوند اما لذت گردهمایی‌ها و هم نفسی‌ها را نداشت و این جز اجبار راهی نبود.

وی افزود: از همه اصحاب موسیقی که امسال جشنواره را از طریق رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری و در قالب فضای مجازی برگزار کردند، تشکر می‌کنم. به شدت دلم تنگ بود برای شنیدن زخمه‌ها، آواها و نواهای سرزمین مادری و همه سرزمین‌هایی که می‌توانند به شکل دلنواز با زخمه‌ها، آواها، نواها و سرودهای دلنشین مایه فرح بخشی جامعه و مردم باشند.

نمکی ادامه داد: این حرف همواره جریان دارد که آنجا که قلم از نوشتن می‌ماند و زبان از گفتن می‌ایستد موسیقی آغاز می‌شود، موسیقی آغاز زیبایی زندگی است. از عزیزانی که آواها و نواهای دلنواز و روح بخش آن‌ها در جان و دل ما ماندگار است و صدای جاودانه آن‌ها همواره در تاریخ این سرزمین خواهد گشت و روح افزای همه دل‌های مشتاق و سینه‌های عاشق خواهد بود یاد می‌کنیم و به روح بلند آن‌ها که معمولاً جای آنان در تاریخ این سرزمین به آسانی پر نمی‌شود، درود می‌فرستیم.

وی افزود: از همه عزیزانی که در برگزاری جشنواره موسیقی فجر پروتکل‌ها را رعایت کردند، سپاسگزاری می‌کنم. ان‌شاءلله هرچه زودتر با دعای خیر اصحاب هنر و بزرگان موسیقی کشور با پایان دوره سهمگین ویروس کرونا و مشکلاتی که بر مردم ما تحمیل کرد و مدافعان سلامت و عزیزان زیادی از ما گرفت و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد و داغ جگرسوز آن‌ها تا آخرین لحظه حیات بر دل بنده به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت باقی است، بتوانیم در کنار اصحاب موسیقی و هنر کشور پایان این روزهای سخت و ملال‌آور را جشن بگیریم.

معرفی برگزیدگان بخش «موسیقی و رسانه»

پس از پخش صحبت‌های وزیر بهداشت، نوبت به اعلام اسامی برگزیدگان بخش جایزه «موسیقی و رسانه» رسید.

برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند؛

قالب گفتگو

در بخش «گفتگوی مطبوعات» نگار حسین‌خانی از روزنامه «همشهری» برای گفتگویی با عنوان «که از باد و باران نیابد گزند» برگزیده ندا سیجانی از روزنامه «ایران» برای گفتگویی با عنوان «مرا معلم عشق تو شاعری آموخت» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش «خبرگزاری‌ها» نیز علیرضا سعیدی از خبرگزاری مهر برای گفتگویی با عنوان «شغل هنرمند در وزارت کار ثبت می‌شود / حاشیه‌های یک انتخابات صنفی» برگزیده شد.

امیرحسین دولتشاهی از خبرگزاری ایرنا برای گفتگویی با عنوان «استاد مصطفی محبی‌زاده و یک سینه خاطره از موسیقی ایرانی» در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

قالب گزارش

در بخش «خبرگزاری‌ها» امیرحسین دولتشاهی از خبرگزاری ایرنا برای گزارشی با عنوان «درباره فضل الله توکل» برگزیده شد.

در بخش مطبوعات نیز صابر محمدی از روزنامه «همشهری» برای گزارش با عنوان: «تذکره دلتنگی» برگزیده شد.

مهدی فیضی‌صفت از روزنامه «همدلی» برای گزارشی با عنوان «پرونده نافرجام» در این بخش تقدیر شد.

بخش مقاله تخصصی

سپهر سراجی از مجله «هنرهای زیبا» برای مقاله‌ای با عنوان «بازشناسی ویژگی‌های مرکز موسیقی ایرانی به عنوان عناصر هویت ساز در این سنت» برگزیده و محمد خلیلیان از مجله «هنر موسیقی» برای مقاله‌ای با عنوان «جامعه شناسی موسیقی» تقدیر شد.

قالب یادداشت

در بخش «روزنامه» محمود توسلیان از روزنامه «اعتماد» برای یادداشتی با عنوان: «شجریان، گوی بیان» شایسته تقدیر شناخته شد.

بخش نگاه ویژه / چهل نوا

در بخش نگاه ویژه نیره خادمی از روزنامه «شهروند» برای گفتگویی با عنوان «اندوه دل نگفتم الا یک از هزاران» شایسته تقدیر شناخته شد.

در این بخش محمدرضا مقدم از روزنامه «ولایت» قزوین هم برای گفتگویی با عنوان: «اجرای سرود در محضر امام (ره) را نقطه عطفی در زندگی می‌دانم» تقدیر شد.

برنامه‌های رادیویی

برنامه‌های ترکیبی

بهرام نوری از رادیو گیلان برای برنامه‌ای با عنوان: «گیله بوخا، درباره موسیقی طالش» برگزیده شد.

برنامه‌های مستند ترکیبی

در این بخش هانیه پیرامی از رادیو خراسان جنوبی برای برنامه‌ای با عنوان: «سرکوه بلند» برگزیده و مسعود خسروی از رادیو خراسان جنوبی برای برنامه‌ای با عنوان: «چکه» تقدیر شد.

گزارش خبری

مریم تکافی از خبرگزاری صدا و سیما مشهد برای گزارشی با عنوان: «سرزمین نواها» شایسته تقدیر شناخته شد.

مستند گزارشی

خانم مرضیه رحیمی از رادیو مشهد برای گزارشی با عنوان: «دست‌ها می‌بینند» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش نگاه ویژه هیات داوران هم زهرا صادق‌زاده از رادیو خراسان رضوی برای گزارشی با عنوان: «صدایی از دل تاریخ» درباره استاد ابراهیم شریف‌زاده و وحید خانه‌ساز از خبرگزاری ایلنا برای گفتگویی با عنوان: «بانوی بلوچی که بدون دندان هنوز قادر به خواندن است» برگزیده شدند.

هیات داوران در بخش تیتر هیچ برگزیده‌ای معرفی نکرد.

در ادامه آیین اختتامیه برگزیدگان بخش رقابتی جشنواره با اهدای جایزه «باربد» معرفی شدند.

این گزارش در حال تکمیل است...

کد خبر 5153395

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته