نشست علمی «تحول در حوزه های علمیه خواهران با تمرکز بر رویکرد اجتماعی» برگزار شد


نشست علمی «تحول در حوزه های علمیه خواهران با تمرکز بر رویکرد اجتماعی» برگزار شد

انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نشست علمی «تحول در حوزه های علمیه خواهران با تمرکز بر رویکرد اجتماعی» را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست علمی «تحول در حوزه های علمیه خواهران با تمرکز بر رویکرد اجتماعی» از سوی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به صورت مجازی در سامانه ادوبی کانکت برگزار شد.

در این نشست حجج اسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» مدیر حوزه های علمیه خواهران و محمدرضا ضمیری رئیس انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه ارائه بحث داشتند و خانم سارا طالبی عضو هیئت مدیره انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه نیز دبیر علمی نشست بود.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به فعالیت و حضور در صحنه زنان قبل و بعد از انقلاب، اظهار داشت: در سال های منتهی به پیروزی انقلاب زنان بودند که به میدان آمدند و فرصت را برای سقوط نظام شاهنشاهی فراهم کردند و یکی از بزرگان نقل می کرد که امام در سخنی به این مضمون فرموده بودند که «من به وسیله زنان شاه را از کشور بیرون کردم».

وی با اشاره به تأسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از سال 1376 به دستور رهبر معظم انقلاب، افزود: در طول حدود یک ربع قرنی که از ایجاد این مرکز می گذرد، تلاش های زیادی انجام شده تا این دستگاه در بعد ملی و ان شاءالله در بعد فراملی بتواند فعالیت اثرگذار داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران پایه هر نوع تحولی را دانایی دانست و ادامه داد: ما در حوزه های علمیه خواهران به مدد رشد و دانش و تقویت طلاب است که می توانیم نقش اثربخش و مفیدی داشته باشیم و این موضوع در برنامه تحولی این دستگاه و در افق 1400 تا 1414 مدنظر قرار گرفته است.

در بخش بعدی نشست، حجت الاسلام والمسلمین ضمیری به پیشران های مورد نیاز تحول در حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که تحول با تغییر متفاوت است و تغییرات در یک مقیاس اندک رخ می دهد ولی تحول در ساختارها و نهادهای بزرگ صورت می پذیرد.

وی اعتقاد به توانمندی خواهران در عرصه های علمی و تخصصی، فراهم سازی امکانات لازم برای تحول، سپردن برخی از امور خواهران به خود آنها و نگاه حداکثری به حضور خواهران در جامعه را برخی از پیشران های تحولی برشمرد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...