47 هزار بخاری گازی مدارس کشور جمع‌آوری می‌شود


47 هزار بخاری گازی مدارس کشور جمع‌آوری می‌شود

کاشان - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بر پایه آخرین آمارها 47 هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که به زودی جمع‌آوری ‌خواهد شد.

مهراله رخشانی مهر روز شنبه در حاشیه کلنگ‌زنی چهار واحد آموزشی و پژوهشی بادرود نطنز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به ضوابط ایمنی و ممنوعیت وجود شعله مستقیم گاز در مدارس کشور، برنامه‌ریزی شده تا بخاری‌های گازی در مدارس برچیده شود.

وی ادامه داد: بر پایه مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، سهم نوسازی مدارس کشور از محل عوارض گاز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد که از این محل، یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نصیب سازمان نوسازی مدارس و صرف جمع‌آوری بخاری‌های گازی مدارس خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تدبیر دولت از سال ۱۳۹۲ تاکنون پرونده بخاری نفتی مدارس بسته شده است، گفت: اکنون بخاری نفتی فقط در مدارسی وجود دارد که به گاز و برق دسترسی ندارند و چاره ای جز استفاده از این بخاری نیست.

رخشانی مهر اظهار داشت: در سال‌های قبل نزدیک به ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی داشتند که با تلاش‌های دولت این آمار به ۱۹ و نیم درصد کاهش یافت و از این مقدار نزدیک هفت درصد نیاز به تخریب و بازسازی و نزدیک به ۱۲ و نیم درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، تعداد استان‌های زیرخط میانگین سرانه فضای آموزشی از ۱۱ استان به ۹ استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به چهار هزار کلاس کانکسی در کشور که بیشتر در مناطق عشایری، صعب‌العبور و مدارس با جمعیت کمتر از ۲۰ دانش آموز استقرار دارد، افزود: برنامه‌ریزی شده کانکس‌های مدارس با جمعیت افزون بر ۲۰ دانش‌آموز جمع‌آوری شود.

ساخت چهار واحد آموزشی و پژوهشی روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس و جمعی از مسوولان استان اصفهان و شهرستان نطنز در شهر بادرود آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دانش‌آموزان بادرود اکنون در ٩ واحد آموزشی با قدمت بالای ٤٠ سال، ١٧ مدرسه با قدمت بین ٢٠ تا ٤٠ سال که شامل ٨٦ کلاس درس می‌شود و ١٤ مدرسه تا ٢٠ سال قدمت مشغول تحصیل هستند.

اکنون چهار هزار ۳۶۵ دانش آموز دختر و پسر در مقاطع سه‌گانه تحصیلی با ٤٣٠ فرهنگی شاغل در ٤٠ واحد آموزشی مشغول یادگیری تعلیم و تربیت هستند.

بادرود مرکز بخش امامزاده با جمعیت ۲۵ هزار نفر از توابع شهرستان نطنز است.

شهرستان نطنز با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری شمال استان اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند