مراسم چهلمین روز درگذشت رییس پیشین دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد


مراسم چهلمین روز درگذشت رییس پیشین دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا - مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم دکتر حسین اشتیاق حسینی، رییس پیشین دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: این مرحوم همیشه برای تمام سلیقه‌ها و تشکل‌های قانونی احترام قائل بود و موفقیت و پیشرفت دانشگاه فردوسی را مد نظر داشت.

دکتر عبدالرضا باقری با اشاره به دوره مدیریت خود در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مرحوم اشتیاق حسینی با فروتنی تمام از هیچ کمکی دریغ نداشت و حتی وقتی از ایشان خواسته شد در هیات امنای برخی دانشگاه‌های استان حضور داشته باشد به خاطر تعهد به پیشرفت دانش در این استان قبول وظیفه کرد.

وی ادامه داد: این مرحوم با حضور خود در بنیاد دانشگاهی فردوسی منشاء فعالیت‌های بسیار همچون احداث و تجهیز خوابگاه، اعطای بورسیه تحصیلی و پرداخت کمک مالی به دانشجویان بی بضاعت بود.

مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی نیز گفت: مرحوم اشتیاق حسینی یکی از مصادیق استادان ولایت‌مدار دانشگاه فردوسی بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی افزود: وی سعی می‌کرد در رفتار و کردارش، هیچ زاویه ای با ولایت فقیه نداشته باشد که برگرفته از اعتقاد قلبی، عالمانه و آگاهانه او به ولایت بود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: پرچمی که روزی در دست مرحوم اشتیاق حسینی بود امروز در دستان ماست تا راه علمی و عملی ایشان را ادامه دهیم.

دکتر محمد کافی با اشاره به فعالیت های این مرحوم در دوران ریاست دانشگاه فردوسی مشهد افزود: یکی از چالش‌های دوران مدیریتی وی تفکیک دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.

وی ادامه داد: حجم مکاتبات وی در آن دوران نشان از دفاع تمام قد او از منافع دانشگاه فردوسی مشهد بود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این مرحوم دارای شخصیت برجسته علمی و دانشمندی بود که شاگرد پروری وی شهره خاص و عام است و بسیاری از استادان تراز اول این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های کشور از شاگردان وی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به خدمات و مسوولیت پذیری اجتماعی مرحوم اشتیاق حسینی افزود: در هر جایی که نیاز به حضور وی بود، بی‌درنگ قبول وظیفه می‌کرد و همکاری وی با بسیاری از تشکل‌های مذهبی و صنفی زبان‌زد بود.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: مرحوم اشتیاق حسینی به خدا ایمان داشت و عمل صالح در رفتار وی مشاهده می‌شد و آنگونه که خداوند در قرآن کریم گفته است که هر کس عمل صالح داشته باشد و برای رضای خدا رفتار کند، محبت وی را در دلهای دیگران قرار می‌دهد.

حجت الاسلام مهدی حسینی مطلق افزود: یکی از باقیات صالحاتی که برای مرحوم اشتیاق حسینی باقی مانده است تربیت شاگردانی است که خدمات آنها حسناتی برای وی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: او هرگز رنگ عوض نکرد و تا پایان عمر خود مومن، صادق، انقلابی و ولایت مدار بود و همواره در این مسیر گام بر می‌داشت و حتی با افرادی که با سلیقه وی مخالف بودند نیز همکاری لازم را انجام می داد.

مرحوم دکتر حسین اشتیاق حسینی در سال ۱۳۲۶ در شهر تبریز چشم به جهان گشود. وی دانشگاه فردوسی مشهد را برای کار و تدریس انتخاب کرد و از سال ۱۳۵۸ در این دانشگاه استخدام شد.

مرحوم اشتیاق حسینی مدت کوتاهی پس از تدریس و انقلاب فرهنگی بعد از بازگشایی دانشگاهها یک سال مسوولیت دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.

وی سپس چهار سال معاونت آموزشی دانشگاه را مدیریت کرد و عضو هیات رییسه دانشگاه فردوسی مشهد بود. آن مرحوم از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز به مدت پنج سال ریاست دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟