پنجم اسفند روز حماسه و ایثار خمینی شهر نام گذاری شده است


پنجم اسفند روز حماسه و ایثار خمینی شهر نام گذاری شده است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمینی شهر گفت: در پنجم اسفند سال 1362، 114 خمینی شهری در عملیات خیبر شهید شدند و به منظور تجلیل مقام این شهدا این روز به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان خمینی شهر نام گذاری شده است.

مسعود مقتدایی، امروز (دوشنبه- ۴ اسفند ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان و روز حماسه و ایثار شهرستان خمینی شهر، گفت: عملیات خیبر نخستین عملیات آبی و خاکی و نخستین عملیاتی است که با همکاری ارتش و سپاه در سوم اسفند سال ۱۳۶۲ آغاز و موجب باز پس گیری خاک ایران از بعثی ها شد.

وی با بیان اینکه عملیات خیبر زمینه ساز تاسیس نیروی دریای سپاه شد، افزود: این عملیات گسترده با رمز یا رسول الله(ص) در جبهه های جنوب آغاز شد و ۲۰ روز به طول انجامید و باعث آزادسازی هزار کیلومتر از منطقه هور و ۸۰ کیلومتر از جزایر مجنون شد.

به گزارش ایسنا، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمینی شهر با اعلام اینکه ۱۸۰ شهید این عملیات خمینی شهری بودند، اظهار کرد: در پنجم اسفند سال ۱۳۶۲، ۱۱۴ خمینی شهری در این عملیات شهید شدند. به منظور تجلیل از رشادت های این شهدا این روز به عنوان روز ایثار شهرستان خمینی شهر و یک اسفند که در عملیات والفجر۸، ۱۹ نفر از شهر درچه شهیدند به عنوان روز ایثار شهر درچه نامیده شد.

وی تصریح کرد: ۴ گردان از خمینی شهر در عملیات خیبر شرکت داشتند و ۴۸ نفر نیز اسیر شدند. شهید مصطفی حلوایی، شهید سردار محمود عموشاهی، شهید علی نکویی مهر و شهید براتعلی غفاری از شهدای خمینی شهری شاخص این عملیات بودند.

مقتدایی با بیان اینکه هفته اول اسفند هفته فرهنگی شهرستان خمینی شهر است، گفت: تبلیغات محیطی توسط شهرداری، بنیاد شهید و ادارات دیگر انجام می شود. تبلیغات فضای مجازی در شبکه شاد، پخش کلیپ روز حماسه ایثار، برگزاری مسابقات برای دانش آموزان در قالب نقاشی و دلنوشته با موضوع ایثار، اجرای طرح فجر آفرینان، برگزاری برنامه ویژه روز ایثار در حسینیه ثارالله از جمله برنامه های هفته فرهنگی خمینی شهر است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمینی شهر افزود: تجلیل از ایثارگران اجتماعی، کاروان اعزام نمادین رزمندگان، آیین تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت، فینال جشنواره های ورزشی، محفل قرآنی به یاد ۱۱۴ شهید عملیات خیبر، برگزاری مسابقات کنگ فو به صورت مجازی، جشنواره بازی های بومی محلی، برگزاری مسابقات رزمی قهرمانی، یادواره شهدای دستگرد، برگزاری مسابقات کاتا، همایش اتومبیل رانی و موتورهای سنگین و برگزاری یادواره شهدای کوشک از دیگر برنامه های این هفته است.

وی در مورد تعداد شهدا و جانبازان شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: شهرستان خمینی شهر ۲۳۰۰ شهید، ۳۵۰۰ جانباز و ۳۶۳ آزاده دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص