قیمت سکه طرح جدید به کانال 10 میلیون تومانی بازگشت / قیمت دلار و یورو امروز 99/12/4


قیمت سکه طرح جدید به کانال 10 میلیون تومانی بازگشت / قیمت دلار و یورو امروز 99/12/4

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و 952 هزار تومان رسید. نوشته قیمت سکه طرح جدید به کانال 10 میلیون تومانی بازگشت / قیمت دلار و یورو امروز 99/12/4 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار، از پایین‌ترین رکورد هفت ماه اخیر که روز جمعه به آن سقوط کرده بود، اندکی فاصله گرفت و افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۳ دلار و ۵۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۷۵۹ دلار و ۲۹ سنت نزول کرده بود که پایینترین قیمت از دوم ژوییه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، دلار افت کرده و این امر رشد بازده اوراق خزانه را تا حدودی جبران کرده است. طلا در موقعیت عجیبی قرار دارد. در حالی که نیاز واضحی به یک پناهگاه امن در برابر تورم وجود دارد اما فضای ریسک‌پذیری، طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

دلار در معاملات روز جاری در برابر رقیبانش کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد اما بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد در یک سال اخیر صعود کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

علاوه بر لایحه بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری که انتظار می رود تا پایان هفته جاری تصویب شود، فعالان بازار منتظر اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره گزارش پولی نیم سالانه در برابر کنگره هستند که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

به گفته لی، رشد بازده اوراق قرضه مانع اصلی برای طلا خواهد داد اما اگر پاول در اظهاراتش به بالا بودن بازده فعلی و تاثیر منفی آن بر بهبود اقتصادی اشاره کند، در آن صورت طلا دوباره روند صعودی خود را در پیش می‌گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، بیت کوین که روز جمعه به ارزش بازار یک تریلیون دلار رسیده بود، روز یکشنبه به رکورد بالایی صعود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۷ دلار و شش سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۲۸۳ دلار و ۸۲ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، ۲۴۰۰ دلار و ۹۳ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌‌دوشنبه ۴ اسفند ساعت ۱۹، با ۷۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۴،۱۸۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۱۸۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۴ اسفند ساعت ۱۹، با ۸۱ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۹،۲۲۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۲۹۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۷۱۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۹۵۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۷۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۹۳ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو