کشف 51 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی تهران در 72 ساعت گذشته


کشف 51 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی تهران در 72 ساعت گذشته

تهران- ایرنا- فرمانده گشت انتظامی یگان امداد فاتب گفت: 13 دستگاه خودرو مسروقه، 37 دستگاه خودرو تحت تعقیب و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در 72 ساعت گذشته توسط نیروهای این یگان کشف شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ افشین منافی روز دوشنبه در این باره گفت: نیروهای گشت انتظامی یگان امداد فاتب با اعزام به کلانتری های سطح شهر در برقراری امنیت کلانشهر تهران نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: ماموران پس از راه اندازی چندین واحد تخصصی گشت زنی و انجام گشت های انتظامی به صورت همزمان در سطح شهر موفق شدند ۱۳ دستگاه خودرو مسروقه، ۳۷ دستگاه خودرو تحت تعقیب و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را در کمتر از ۷۲ ساعت کشف کنند.

انهدام شبکه هشت نفره سرقت خودرو

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: شبکه هشت نفره سرقت خودرو با کشف ۲۷ فقره سرقت منهدم شد.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی گفت: به دنبال وقوع سرقت‌های متعدد خودرو به ویژه خودروهای پژو پارس و پژو ۴۰۵ در محدوده شرق تهران، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه چهارم پلیس آگاهی مامور به رسیدگی و کشف موضوع شدند.

این مقام انتظامی افزود: تلاش‌های بی شائبه کارآگاهان برای کنترل وقوع سرقت ادامه داشت تا اینکه سرنخ هایی بدست آمد و مشخص شد، تعدادی از متهمان حرفه ای، بصورت کاملاً باندی اقدام به سرقت خودروهای پژو پارس و ۴۰۵ کرده و بلافاصله خودروها را به یکی از روستاهای شرق تهران منتقل می کنند و آنها را اوراق و پس از دسته بندی قطعات و لوازم آن، در قالب لوازم اکبند و دسته دوم به فروش می رساندند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی ابراز داشت: در یکی از پرونده ها سرنخی از یکی از سارقان حرفه ای به نام رحیم بدست آمد که در حین رسیدگی به پرونده مشخص شد وی با استفاده از یکدستگاه کامیون، قطعات خودروهای مسروقه را به جنوب کشور ارسال کرده و خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده، کامیون مورد نظر توسط پلیس آگاهی توقیف و پس از بررسی های همه جانبه و انجام آزمایشات تشخیص هویت و ردیابی قطعات خودرو، هویت هفت دستگاه خودرو مسروقه بدست آمد.

مجیدی بیان داشت: کارآگاهان با بهره گیری از روشهای علمی و پلیسی، سرانجام سرکرده باند به نام رحیم و سپس همدستان وی به نام های شهروز، کامران، قدرت، سیروس، نادر، محمد و باقر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند؛ تاکنون ۲۷ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال بصورت اوراق شده از آنان کشف شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح متهمان به سرقت ها، شاکیان پرونده شناسایی و پرونده های آنها جمع آوری و ضمیمه پرونده فعلی شد؛ اقدامات برای کشف سایر سرقتها و زوایای پنهان پرونده، ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی